Agencja analityczna Bisnode Polska zbadała polski rynek e-commerce i na podstawie analizy 1 tys. krajowych e-sklepów oceniła ich sytuację finansową. Z badań wynika, że 20% sklepów internetowych jest w dobrej kondycji, a niespełna 24% w bardzo dobrej. Pozostałe gorzej oceniają swoją sytuację.
– Pomimo tego, że polski rynek sprzedaży elektronicznej wchodzi powoli w fazę dojrzałości, to bariera wejścia jest wciąż niska. Z jednej strony dzięki temu mamy wiele interesujących startupów, a młodzi, zdolni ludzie mają szansę wykorzystać swój potencjał, otwierając swoje e-sklepy, to z drugiej, jak pokazują dane Bisnode, bardzo trudno się przebić przez konkurencję i utrzymać dłużej na rynku, zachowując rentowność.
Sklepy internetowe powinny postawić nie tylko na wysokiej jakości towar, ale także profesjonalny marketing, pożądane przez internautów funkcjonalności strony internetowej oraz sprawną logistykę. Szybkie dostarczenie zamówienia ze sklepu z możliwością śledzenia przesyłki po drodze i – w razie konieczności – łatwy zwrot to dziś standard. Sklepy internetowe powinny także zainteresować się usługami dodatkowymi, jakie oferują im partnerzy. Na przykład, DPD Polska zapewnia swoim klientom, czyli e-sklepom m.in. moduły wysyłkowe, które po zintegrowaniu się z programami magazynowo – sprzedażowymi pozwalają zoptymalizować procesy wysyłkowe, a tym samym podnieść rentowność biznesu. A niska rentowność, jak wynika z badań Bisnode, wciąż jest częstym problemem polskiego e-commerce – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.