Strony internetowe, blogi, fora dyskusyjne to naturalne miejsca poszukiwania informacji na temat produktów. Firma i-systems postanowiła przyjrzeć się jak rozwiązania omnichannel wpływają na sprzedaż producentów, dystrybutorów i sieci handlowych.

Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że Internet jest miejscem, w którym najczęściej i najchętniej Polacy zasięgają opinii na temat marki lub produktu.

Wnioski z badań są jednoznaczne. Dla 79% ankietowanych zapoznanie się z ofertą online jest zdecydowaną zachętą do odwiedzenia sklepu stacjonarnego. Z kolei aż 88% osób potwierdziło, że kupiłoby w internecie taki sam produkt, który wcześniej kupiło w sklepie stacjonarnym. 57% badanych sprawdza ofertę w internecie i od razu decyduje się na e-zakupy. Dla 23% respondentów to wizyta w sklepie stacjonarnym jest ważnym czynnikiem przed podjęciem decyzji o zakupie w internecie. Z drugiej strony 17% decyduje się na zakup w sklepie stacjonarnym po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą w internecie.