Stale obserwujemy zwiększającą się rolę urządzeń mobilnych – rośnie liczba transakcji zawieranych za pośrednictwem smartfonów i tabletów – tak wynika z raportu “Total Retail 2017. Jak przetrwać w cyfrowym świecie handlu” przygotowanego przez firmę PwC, informuje retailnet.pl.

Zgodnie z wynikami badania, 4 proc. respondentów w Polsce robi zakupy za pośrednictwem internetu codziennie, 23 proc. czyni to raz w tygodniu, zaś niemal co trzeci ankietowany przynajmniej raz w miesiącu.

Jakie przeszkody w robieniu zakupów na urządzeniach mobilnych zidentyfikowali uczestnicy badania? 40 proc. ankietowanych na całym świecie przeszkadza zbyt mały rozmiar ekranu, zaś 26 proc. wskazuje akcentowane przez nas wcześniej niedostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych. Te trudności zostaną przezwyciężone w nieodległej perspektywie czasowej, a to może zwiastować dalszy wzrost popularności zakupów za pośrednictwem urządzeń przenośnych. Wskazują na to również trendy zaobserwowane w ubiegłych latach.