Zmieniają się potrzeby konsumentów w zakresie e-commerce. Coraz częściej oczekują oni szybkich i sprawnych dostaw, które idą w parze z najlepszym serwisem, a sprostanie temu wymaga dyspozycyjności, elastyczności i gotowości ze strony kurierów. Z okazji Dnia Kuriera DHL Express podsumowuje najciekawsze przykłady z działalności firmy i współpracujących z nią kurierów.
DHL Express, firma obsługująca międzynarodowe, ekspresowe przesyłki lotnicze, tylko w Polsce współpracuje z ponad 500 przewoźnikami i kurierami, którzy każdego dnia obsługują ok. 380 tras kurierskich. Ich dystans wynosi od 50 do nawet 400 kilometrów. Bez ich ogromnego zaangażowania, przewoźnik nie byłby w stanie dostarczać przesyłek do ponad 220 krajów i terytoriów na całym świecie w możliwie jak najkrótszym czasie, odpowiadając tym samym na zapotrzebowanie klientów na szybkie i terminowe realizacje dostaw.
DHL Express obserwuje, że zmienia się postrzeganie kurierów wśród społeczeństwa i ich roli w utrzymaniu płynności handlu. Ten zawód to nie tylko „praca za kółkiem”. Ogromną rolę odgrywają tutaj tzw. umiejętności „miękkie” – zdolność budowania relacji z klientami, opanowanie w trudnych sytuacjach, radzenie sobie ze stresem, elastyczność w dynamicznie zmieniających się warunkach, a także łatwość uczenia się i znajomość języków obcych.
Kurierzy DHL Express wychodzą z założenia, że nie ma rzeczy niemożliwych – również wtedy, kiedy muszą sprostać wymagającym i niestandardowym zleceniom. Nie inaczej było podczas dostawy ze Stanów Zjednoczonych prototypu robota, ułatwiającego samochodom znalezienie miejsca parkingowego. Kurierzy DHL Express na każdym etapie przeładunku zabezpieczali odpowiednio przesyłkę i wykonywali zdjęcia, żeby zapewnić klienta o staranności podczas transportu. Robot dotarł do Polski bez żadnych uszkodzeń.
Kurierom zdarzyło się również transportować łazik wraz z odczynnikami wysłany na konkurs do USA. Zlecenie nie należało do łatwych, ze względu na liczne substancje niebezpieczne, jak kwas azotowy, kwas siarkowy, kwas solny czy nadtlenek wodoru, a także konieczność dostarczenia go w określonym, krótkim czasie. Dzięki sprawnemu serwisowi łazik dotarł bez problemów, a potem bezpiecznie wrócił do Polski. W ostatnim czasie kurierzy DHL Express uratowali również podróż – jedna z klientek zgłosiła się z potrzebą dostarczenia paszportów z Poznania do Krakowa, które dzięki zaangażowaniu całego zespołu dotarły na miejsce ponad 2,5h przed terminem. Zespołowi DHL Express zdarza się również czuwać nad wszystkimi elementami transportu towarów ciężkich i o niestandardowych wymiarach – ciekawym przykładem może być przewóz rzeźby z brązu o wadze 300 kg czy materiałów i mebli, które ważyły ponad 63 tony.
– Podstawę naszego biznesu stanowią ludzie. To dzięki ich wiedzy, doświadczeniu i zaangażowaniu jesteśmy w stanie świadczyć usługi na najwyższym poziomie i odpowiadać na zmieniające się potrzeby konsumentów. Dzień Kuriera to jedna z wielu okazji, kiedy możemy docenić ich pracę – często niełatwą, stresującą i wymagającą odporności. Tworzymy dla nich jak najlepsze warunki pracy, co po raz kolejny zostało zauważone i docenione – DHL Express trzeci raz z rzędu zajął 1. miejsce w rankingu Great Place to Work® w kategorii firm międzynarodowych – mówi Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express Polska.