Dotychczas w kwiaciarniach funkcje dekoracyjne stanowiły głównie piękne kwiaty, bukiety i finezyjne kompozycje kwiatowe. Jednak od pewnego czasu tradycyjne kwiaciarnie zmieniają się w minibutiki, gdzie można kupić również ciekawe akcesoria czy oryginalne dekoracje do domu. Zmiana profilu wymaga także zmiany aranżacji, czego przykładem jest sieć kwiaciarni aga flowers zaprojektowana przez Forbis Group.

– Wystrój sklepu przewiduje zabudowę wnękową mebli przyściennych – podkreśla Dominika Ladowska, architektka Forbis Group. Wnętrze kwiaciarni utrzymane jest w klasycznym, eleganckim stylu z detalami nawiązującymi do baroku i rococo. Takie zabiegi mają na celu nadanie wnętrzu określonego charakteru. Ważne, aby kwiaciarnia wyróżniała się wśród innych i zapadała w pamięć klientom – dodaje Ladowska. Elementem zwracającym uwagę jest ściana pokryta grafitowym Polyglassem z umieszczonym na środku logo aga flowers. Kontuar umieszczony na wprost wejścia jest meblem wielofunkcyjnym. Stanowi ladę do obsługi klientów, a częściowo jest także blatem roboczym. Wykończony na biało wyraźnie odcina się od ściany za nim.

Przechowywanie i porządek w kwiaciarni zapewniają szafy wnękowe w systemie zabudowy gipsowo-kartonowej z podświetlonymi ściankami bocznymi i lustrem. Całość została ujęta, jak obraz, w masywnych zdobionych ramach w odcieniach bieli, srebra i złota. Część szaf wnękowych pozostaje pusta i służy jako tło dla ekspozycji kwiatów ciętych – tu ponownie zastosowano zabieg ujmowania ekspozycji w ramę, co ją doskonale uwydatnia. Fragment zabudowy wnękowej z półkami przeznaczono na ekspozycję ceramiki oraz akcesoriów. We wnętrzu zadbano także o efekt przestrzeni i spotęgowanie przestronności, a to dzięki lustrom we wnękach powielającym odbity obraz.

– Tylna ściana wydzielająca zaprojektowana została jako niepełna zabudowa, częściowo odsłaniająca zaplecze. Ten zabieg, podobnie jak inne, ma na celu optyczne powiększenie wnętrza – podsumowuje Dominika Ladowska z Forbis Group.