Vistula Group wprowadziła w 2013 roku nowy koncept sklepu w części salonów Vistula. Ważnym elementem budowania nastroju i właściwego eksponowania kolekcji były rozwiązania LED firmy GE Lighting. Dzięki nowemu oświetleniu udało się także zmniejszyć zużycie energii nawet o 35%.

Celem nowego projektu było stworzenie męskiego charakteru wnętrza, pokazującego produkt od jego najlepszej strony. W takim przypadku niezwykle istotną rolę odgrywa odpowiednia kompozycja światła. Ma zachęcić klientów do wejścia do sklepu,
a wewnątrz salonu wpływa na zwiększenie komfortu zakupów.

“Po wysłuchaniu potrzeb przedstawicieli Vistula Group, zasugerowaliśmy zastosowanie 7W rozwiązań LED, w miejsce istniejących 50W żarówek, które były zamontowane w gablotach. Wcześniejsze oświetlenie  prowadziło do nagrzewania się i odkształceń ekspozytorów. Dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań oświetleniowych, nie tylko osiągnęliśmy bardziej atrakcyjny wygląd gablot, ale także zdecydowanie zmniejszyliśmy emisję ciepła wewnątrz” – wyjaśnia Aneta Ciereszko, Regional Country Manager, GE Lighting Poland.

Wymiana oświetlenia na bardziej energooszczędne rozwiązania LED GE Lighting pozwoliła na redukcję zużycia energii nawet o 35% w niektórych sklepach, co przełożyło się na zmniejszenie kosztów operacyjnych Vistula Group. Dodatkowo, w związku z faktem, że technologia LED jest rozwiązaniem o wiele trwalszym i bardziej przyjaznym środowisku niż tradycyjne rozwiązania, Grupa Kapitałowa nie będzie musiała wymieniać oświetlenia i płacić za jego serwis przez przynajmniej pięć kolejnych lat.

Vistula Group jest jedną z najbardziej znanych na polskim rynku firm działających w branży odzieżowej i jubilerskiej. Grupa Kapitałowa posiada 276 salonów, w tym 79 marki Vistula, 82 W.KRUK, 80 butików Wólczanka oraz 35 Deni Cler. W bieżącym roku, w części sklepów Vistula należących do spółki, wprowadzony został tzw. „new shop concept”. Nowa standaryzacja salonów – „The Men’s fashion Atelier” – stanowi mieszankę elegancji, stylu i mody.