Jak podkreślają eksperci DPD Polska, najważniejszymi tendencjami na rynku e-commerce w roku 2017 jest personalizacja oraz szybka przesyłka kurierska w rozsądnej cenie – eksperci DPD Polska analizują najważniejsze trendy w e-handlu w 2017 roku.
– Dzisiejszy odbiorca jest coraz bardziej wymagający. Oczekuje indywidualnego podejścia i wyjątkowego traktowania. Sklepy internetowe muszą więc stworzyć dla swoich klientów odpowiednią platformę sprzedaży. System ten powinien oferować treści i produkty dopasowane do wymagań konsumentów. Warto, by e-sklepy umiały wyprzedzić oczekiwania kupujących, a do tego potrzebne są sprawne narzędzia do analizy danych. Również w kwestii przesyłek kurierskich zarówno nadawcy, jak i konsumenci oczekują spersonalizowanych usług. Dostrzegając ten trend wprowadziliśmy zindywidualizowaną komunikację pomiędzy odbiorcą przesyłki a kurierem. Jest to Predict. Dzięki tej usłudze odbiorca ma możliwość ustalenia godziny dostarczenia paczki. Podobnie działamy w kwestii uelastycznienia sposobów płatności – jako pierwsi na rynku, od listopada ubiegłego roku oferujemy odbiorcom możliwość zapłacenia kartą za przesyłki płatne przy odbiorze – mówi Rafał Nawłoka z DPD Polska.
Szybka i pewna dostawa zamówionego w sieci towaru cały czas jest jednym z ważniejszych czynników decydujących o zadowoleniu kupującego z e-zakupów. Konsument oczekuje swojej przesyłki jak najszybciej. Sprawną obsługę i szybkie doręczenie, a także ewentualny zwrot towaru jest w stanie zaoferować tylko firma kurierska dysponująca odpowiednią infrastrukturą i optymalnymi procesami.
– Konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich praw. Coraz więcej zamawiają przez internet, a gdy towar nie spełnia oczekiwań lub okazuje się nietrafiony, chcą go łatwo odesłać. Dlatego DPD Polska udostępniła wygodne dla nadawców i odbiorców rozwiązanie w formie specjalnej strony internetowej. Konsument może za jej pośrednictwem z łatwością zorganizować odesłanie zamówienia – dodaje Rafał Nawłoka Z DPD Polska