Criteo, firma zajmująca się marketingiem, zaprezentowała raport Travel Flash 2014. Widać w nim wyraźnie rosnący udział urządzeń mobilnych wykorzystywanych przy planowaniu podróży i związanych z nią zakupach.

Najważniejsze wnioski z raportu:

Dane globalne:

  • Liczba rezerwacji mobilnych rośnie szybciej, niż rezerwacji dokonywanych na komputerach stacjonarnych (odpowiednio 20 i 2 proc. wzrost w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2014 r.)
  • Już 21 proc. rezerwacji hotelowych dokonywanych jest przez smartfony i tablety.
  • Kategorią o największej penetracji przez urządzenia mobilne (globalnie 34 proc.) jest wynajem apartamentów w modelu peer-to-peer.
  • Wartość mobilnych rezerwacji rośnie niemal w każdej kategorii. Średnia wartość rezerwacji lotniczej była wyższa o 21 proc., rezerwacji samochodu – 13 proc. Jedynie w wypadku hoteli, średnia wartość rezerwacji z urządzeń mobilnych była o 30 proc. niższa, niż w wypadku desktopów.
  • Rezerwacje przez aplikacje stanowią już 12 proc. wszystkich rezerwacji dokonywanych przez urządzenia mobilne.
  • Wartość rezerwacji na różnych urządzeniach mobilnych jest zróżnicowana pod względem kategorii; przeciętnie, użytkownik iPada wydaje na pakiet świadczeń turystycznych o 600 dolarów więcej, niż właściciel urządzenia z systemem Android, jednak to wartość rezerwacji przy wykorzystaniu sprzętu z Androidem jest wyższa w wypadku samych rezerwacji lotniczych.

„Teraz, kiedy smartfony i tablety są w rękach prawie każdego konsumenta, marketerzy z branży turystycznej powinni strategicznie myśleć o rozwijaniu efektywnych działań wielokanałowych. Muszą się upewnić, że wszystko, czego doświadcza konsument – od reklam do koszyka zakupowego – jest zoptymalizowane pod urządzenia mobilne. Budżet na działania skierowane do użytkowników desktopów i urządzeń mobilnych musi być całkowicie płynny, ponieważ konsumenci dokonują decyzji w czasie rzeczywistym i oczekują, że rezerwacje będą usprawnione, zintegrowane z przyjaznymi systemami płatności, a cała ścieżka prowadząca do zakupu – ułatwiona” powiedział Jason Morse, wiceprezes zarządu Criteo do spraw mobile.