Lidl jako pierwszy food retailer w Europie osiągnął liczbę 10 milionów fanów na Facebooku, tym samym jest siecią sklepów z największą społecznością w Europie. Potwierdza to badanie „Lidl Now #1 European Food Retailer on Facebook”, które zostało niedawno opublikowane przez Agencję Monitoringu Mediów Społecznościowych „Socialbakers“. Polski fan page, który niedawno obchodził swoje drugie urodziny, na Facebooku liczy już ponad 800 tysięcy fanów.
Lidl rozpoczął aktywność w mediach społecznościowych na skalę międzynarodową we wrześniu 2011 roku w siedmiu krajach (Wielka Brytania, Hiszpania, Irlandia, Holandia, Chorwacja, Rumunia i Finlandia), ale już wcześniej założony został pierwszy fan page firmy na niemieckim Facebooku. Stopniowo przyłączały się kolejne kraje, aby ostatecznie w kwietniu 2013 roku społeczność fanów Lidla była obecna wszędzie, gdzie firma posiada swoje sklepy. Dziś Lidl prowadzi na Facebooku 26 stron firmowych, a społeczność liczy 10,2 mln fanów. W krajach, w których obecna jest sieć Lidl, średnio co 20 użytkownik Facebooka jest fanem Lidla (w Polsce co 14). Tym samym Lidl, już po 2,5 roku międzynarodowej obecności na Facebooku, zajmuje pierwsze miejsce wśród sieci sklepów spożywczych w Europie i drugie na świecie.