Według raportu przygotowanego przez firmę Socialannex pozyskanie nowego klienta jest nawet 500 proc. droższe, niż skłonienie już raz pozyskanego klienta do ponownego zakupu informuje evigo.pl.
Dlatego 82 proc, firm zgadza się, że utrzymywanie i budowanie lojalności jest tańsze i bardziej efektywne, niż pozyskiwanie nowych klientów. Wskazuje na to także fakt, że typowy klient wydaje nawet 67 proc. więcej pieniędzy na produkty firmy w trzecim roku współpracy niż w pierwszym. Już samo zmniejszenie odpływu klientów o 5 proc. może zwiększyć przychód nawet o 125 procent.
– Podejście omnichannelowe właściwie z definicji narzuca pewne warunki skutecznego działania: integrację platform i procesów, możliwość identyfikacji klienta niezależnie od kanału kontaktu, gromadzenie danych w jednym miejscu na podstawie w różnych źródeł oraz umiejętne wykorzystanie tej wiedzy w celach sprzedażowych – mówi portalowi Evigo.pl Dominika Adasiewicz-Skorupka, strateg lojalnościowy z firmy Freebee.