Polacy nie szukają promocji wyłącznie na miejscu w sklepie czy w porozrzucanych na klatkach schodowych ulotkach. Robią to w smartfonie. Jak wynika z danych aplikacji Promocje w telefonie użytkownicy tylko w tym roku spędzili aż 49 lat na przeglądaniu ponad 25 milionów egzemplarzy gazetek i kuponów promocyjnych na urządzeniach mobilnych.
Technologie mobilne, które jeszcze niedawno wydawały się domeną technologicznych geek’ów, weszły na stałe do życia Polaków. Smartfony mamy zawsze pod ręką i korzystamy z nich w różnych sytuacjach. Używamy ich także do jednego z ulubionych sposobów robienia zakupów, czyli polowania na promocje.
– Konsumenci stają się bardziej zorientowani i wykorzystują aplikacje mobilne, by zoptymalizować swoje zakupy, czyli po prostu zaoszczędzić. Szukają informacji przydatnych, które mogą otrzymać tu i teraz, nieważne czy są w tramwaju, w centrum handlowym czy w domu. Jeśli akurat potrzebują proszku do prania, chcą wiedzieć nie tylko to, czy w danym sklepie jest akurat promocja, ale też porównać ceny między sklepami – mówi Michał Pajdak, Business Development Director z Promocje w telefonie, laureatTop 500 Innovators, absolwent Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley. – By zdobyć takie informacje coraz częściej sięgamy po urządzenia mobilne, które zaczynają zastępować komputer. Ich główną przewagą jest fakt, że wszystkie potrzebne informacje mamy pod ręką i otrzymujemy powiadomienia zawsze wtedy, gdy pojawi się nowa gazetka lub kupony promocyjne. Jest to dużo szybsze i wygodniejsze niż sprawdzanie ich w sieci na komputerze lub pobieranie pdf-ów. Nie trzeba też szukać ofert w skrzynkach pocztowych czy zbierać gazetek po różnych sklepach, jak jest w przypadku papierowych wydań.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Open Research to właśnie gazetka promocyjna jest głównym mechanizmem, który zachęca większość klientów do wizyty w sklepie (74%). Z kolei dane aplikacji Promocje w telefonie wyraźnie pokazują, że popularnością wśród klientów cieszą się ich wersje wirtualne, dostępne na urządzeniach mobilnych, a do tego zgrupowane w jednej aplikacji.
– Możemy zaryzykować stwierdzenie, że Polacy pokochali oglądanie gazetek promocyjnych w telefonach – tłumaczy Michał Pajdak z Promocje w telefonie. – Świadczy o tym nie tylko dynamiczny wzrost liczby użytkowników aplikacji, których jest już ponad 300 tysięcy, ale też liczba obejrzanych egzemplarzy gazetek, których w ciągu kilku miesięcy było ponad 25 milionów, na których oglądanie poświęcono w sumie czas odpowiadający 49 latom. Gazetek promocyjnych w smartfonach nie oglądają osoby przypadkowe, ale lojalni konsumenci, którzy wracają do aplikacji średnio trzy razy w tygodniu, wybierają atrakcyjne oferty i polecają je dalej. Są też zainteresowani ich zawartością, bo aż 58 % gazetek oglądają do ostatniej strony. Co więcej, 75% użytkowników aplikacji stanowią kobiety, które w większości gospodarstw domowych są odpowiedzialne za decyzje zakupowe.