Prawie co trzeci polski internauta deklaruje zaufanie do reklam telewizyjnych. Większym zaufaniem od telewizji darzone są jednak strony producentów, fora internetowe oraz niezmiennie – rekomendacje znajomych. Najbardziej ufna w stosunku do reklam w telewizji jest najmłodsza grupa internautów (do 24 roku życia). Wyższy poziom zaufania mają także mężczyźni, niż kobiety.

Największy stopień zaufania do reklam telewizyjnych wykazują osoby oglądające programy rozrywkowe. Wśród nich z kolei szczególnie wyróżniają się odbiorcy TVP Seriale – aż 90% z nich zadeklarowało, że ufa reklamom. Drugą stacją w kolejności była Eska TV, w przypadku której zaufanie do reklam deklarowało 77% widzów.

– Zauważyliśmy, że wśród dyskusji dotyczących braku zaufania do reklam wyróżniają się przede wszystkim te dotyczące farmacji i kosmetyków. Krytyce poddawana jest głównie ocena ich skuteczności i bezpieczeństwa, a opinie osób komentujących najczęściej powołują się na własne doświadczenia – mówi Weronika Niżnik, Digital Research Manager w IRCenter

Ile osób deklaruje zaufanie do reklamy telewizyjnej i kim są te osoby? Co ma największy wpływ na utratę zaufania i jakie reklamy krytykujemy najczęściej? To pytania, na które odpowiada nowy raport z badania przeprowadzonego przez IRCenter.

Całość raportu dostępna jest bezpłatnie na stronie IRCenter.