Pytanie przy kasie „Czy drukować potwierdzenie z karty?” odchodzi do lamusa

Troska o środowisko naturalne wymaga świadomego podejścia do codziennych nawyków. Przeciętny hipermarket zużywa rocznie około 10 600 rolek papieru do drukowania paragonów i papierowych potwierdzeń transakcji, które zwykle wyrzucane są do kosza chwilę po zakupie, lądują pogniecione w torbach, portfelach lub gubią się w szufladach . Dlatego, podążając w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości Europy, Mastercard eliminuje konieczność drukowania papierowych potwierdzeń transakcji.

Mastercard jest liderem w obszarze lepszego, bardziej rozważnego wykorzystywania zasobów i aktywnie promuje praktyki i działania w tym obszarze. Dlatego firma zmieniła swoje standardy, eliminując konieczność drukowania potwierdzeń płatności kartą we wszystkich punktach sprzedaży w całej Europie, w których akceptowane są płatności kartami Mastercard. Dzięki tej zmianie, sprzedawca w sklepie nie będzie już musiał oferować kupującym wydruku potwierdzenia transakcji kartą. Będzie ono drukowane wyłącznie na prośbę klienta. Co więcej – zgodnie z zasadami Mastercard, kopia potwierdzenia transakcji nie musi być drukowana przez sprzedawców i może być przechowywana w formie cyfrowej.

Kraje europejskie odchodzą od konieczności drukowania i przechowywania papierowych potwierdzeń płatności czy paragonów, wprowadzając ich elektroniczne alternatywy. Rozwiązania elektroniczne to przede wszystkim mniejsza ilość odpadów, ale także większe bezpieczeństwo i lepsza dostępność danych transakcyjnych – cyfrowe historie płatności elektronicznych są łatwiejsze do odzyskania i mniej podatne na uszkodzenie niż klasyczne papierowe potwierdzenia.

Mała zmiana może mieć duże znaczenie dla środowiska. Brak konieczności drukowania potwierdzeń transakcji pomoże w oszczędzaniu cennych zasobów naturalnych i zmniejszeniu negatywnego wpływu na środowisko poprzez wyeliminowanie zapotrzebowania na papier, atrament i energochłonne procesy drukowania. Może przyczynić się także do obniżenia ogólnego zużycia energii i zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych.

„Wykorzystujemy naszą technologię w dobrym celu – po to, aby przyspieszyć rozwój zrównoważonej gospodarki, sprzyjając jednocześnie włączeniu społecznemu. Naszą misją jest budowanie i dostarczanie produktów oraz usług, które pomagają naszym partnerom biznesowym i konsumentom dokonywać świadomych wyborów, a tym samym realnie działać na korzyść środowiska naturalnego” – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.