• Nowa usługa Mastercard dostępna jest od początku marca br. w 180 hurtowniach Eurocash Cash&Carry (Grupa Eurocash) w całej Polsce. Zaopatruje się w nich ponad 70 000 klientów, z czego większość stanowią przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy.
• Rozwiązanie umożliwia rozłożenie płatności za zakupy na raty, od razu przy kasie, bez dodatkowych formalności.
• Z usługi „Płać w ratach” mogą skorzystać osoby, które zrobią zakupy za co najmniej 400 zł i które posiadają kartę Mastercard wydaną przez Bank BNP Paribas. Niebawem taką możliwość wprowadzą również inne banki.
• Nowatorskie rozwiązanie będące efektem współpracy Mastercard i Polskich ePłatności pozwala przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć średnią wartość dokonywanych przez nich zakupów.

Usługa „Płać w ratach” dostępna jest z poziomu terminalu płatniczego, a skorzystanie z niej zajmuje zaledwie kilka sekund. Wystarczy podążać za pojawiającymi się komunikatami i zdecydować, czy zakupy rozłożymy na 3, 6 lub 12 równych, miesięcznych rat. Po wyborze jednej z opcji na terminalu wyświetli się łączna kwota zakupu, wysokość pierwszej raty oraz łączna kwota do spłaty. Decyzję o skorzystaniu z finansowania klient potwierdza zielonym przyciskiem. Kredytu udziela bank będący wydawcą karty, na określonych przez siebie warunkach finansowych. Póki co jest to Bank BNP Paribas.

Eurocash Cash&Carry jest pierwszą siecią z branży handlu hurtowego, która udostępnia swoim klientom usługę Mastercard „Płać w ratach”. Pierwszych 500 osób, które skorzysta z usługi do końca kwietnia, otrzyma dodatkowo 150 zł na swoje zakupy.

– Naszym klientom, czyli głównie właścicielom lokalnych sklepów w całej Polsce, staramy się oferować nie tylko produkty w konkurencyjnych cenach, ale też usługi i narzędzia, które realnie pomagają rozwijać ich biznes. To również misja całej Grupy Eurocash, która od 25 lat wspiera polski handel niezależny. W naszej opinii możliwość rozłożenia na raty kosztów swoich zakupów w hurtowni, dosłownie w kilka sekund, to duża wygoda i możliwość zaopatrzenia swojego sklepu w potrzebne produkty dosłownie „od ręki”. I, co ważne, nie jest to ostatnia innowacyjna usługa, które wdrożymy w naszych hurtowniach w 2021 r. – mówi Łukasz Juskowiak, dyrektor marketingu Eurocash Cash & Carry (Grupa Eurocash).

Polacy zainteresowani usługą „Płać w ratach”
Dotychczas przedsiębiorca, który chciał odroczyć płatność za zakupy, mógł skorzystać z karty kredytowej lub z kredytu ratalnego. Nowa usługa Mastercard łączy zalety obu tych rozwiązań: pozwala skorzystać z finansowania niemal natychmiast, bez potrzeby dopełniania formalności czy czekania na decyzję kredytową, a jednocześnie umożliwia rozłożenie płatności na równe raty, co jest dla klienta rozwiązaniem przejrzystym (zna finalny koszt zakupu) i prostym do zrozumienia.

„Płać w ratach” od Mastercard to odpowiedź na zapotrzebowanie Polaków, którzy deklarują, że chcą mieć możliwość podjęcia decyzji o rozłożeniu płatności na raty w chwili zakupu. Badanie opinii przeprowadzone przez Kantar TNS wśród posiadaczy kart płatniczych w Polsce potwierdza ich zainteresowanie nową usługą. Niespełna połowa (44%) z nich chciałoby z niej skorzystać, a dodatkowo oceniają oni, że oferta „Płać w ratach” to propozycja atrakcyjna (72%), zrozumiała (75%) i unikatowa (56%).

– Do tej pory Polacy najczęściej rozkładali na raty płatności za sprzęt elektroniczny, AGD czy RTV i wymagało to zawarcia umowy o kredyt konsumencki. Nasza nowa usługa zmienia zasady gry. Pozwala płacić w ratach bez zbędnych formalności, dzięki czemu ma szansę upowszechnić się także w innych kategoriach zakupowych, takich jak na przykład odzież, a nawet artykuły spożywcze i inne produkty codziennej potrzeby. Potwierdza to nasza najnowsza współpraca z Eurocash Cash & Carry, dlatego tym bardziej się z niej cieszymy – komentuje Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe.

Multifunkcjonalność terminali PeP
Za wdrożenie rozwiązania „Płać w ratach” w hurtowniach Eurocash Cash & Carry odpowiedzialni są eksperci Polskich ePłatności. Trwający już proces implementacji nowej usługi polega na aktualizacji oprogramowania urządzeń oraz szkoleniu personelu.

– Naszą wizją jest dostarczanie terminali, które zapewniają szereg komplementarnych usług, wychodzących ponad podstawową obsługę kart płatniczych. Pamiętajmy o tym, że dziś nie są to tylko urządzenia umożliwiające jedynie płatność bezgotówkową, ale przede wszystkim oferujące liczne udogodnienia klientom, jak i sprzedawcom. Nowa funkcja została zaprojektowana w taki sposób, aby klient mógł w zrozumiały sposób przejść przez proces akceptacji, wybierając metodę płatności i liczbę rat dopasowaną do swojego budżetu, co w okresie pandemicznym ma szczególne znaczenie – wyjaśnia Maciej Nowosielski, Wiceprezes Zarządu Polskich ePłatności.

„Most” łączący banki i detalistów
Dzięki opcji „Płać w ratach” wydawcy kart płatniczych otrzymują możliwość szybkiego udostępnienia nowej usługi kredytowej w tysiącach punktów sprzedaży z różnych kategorii zakupowych. Z kolei detaliści zyskują nowy sposób na przyciągnięcie klientów i zwiększenie średniej wartości koszyka zakupowego. I dla jednych, i dla drugich nowa usługa jest prosta w uruchomieniu i obsłudze. Jest to możliwe dzięki wsparciu agentów rozliczeniowych oraz częściowo samoobsługowemu modelowi sprzedaży, gdzie klient podąża za prostymi komunikatami, które wyświetlają się na terminalu płatniczym lub w formularzu płatności w sklepie online.