Mastercard Strive prezentuje nową platformę cyfrową GO DIGITAL, która dla polskich przedsiębiorczyń prowadzących małe biznesy może stać się kamieniem milowym w ich cyfrowym rozwoju.

Jedna trzecia małych firm w Polsce prowadzona jest przez kobiety. Jednocześnie, polskie małe przedsiębiorstwa są jednymi z najsłabiej zdigitalizowanych w Unii Europejskiej – pod względem poziomu integracji technologii cyfrowych w działalności biznesowej zajmują 24. miejsce na 27 krajów.

Program „GO DIGITAL: wspieranie rozwoju cyfrowego i przedsiębiorczości wśród kobiet” zainaugurowano w marcu 2024 roku. Projekt adresowany jest do przedsiębiorczyń, które są otwarte na digitalizację swojego biznesu, ale brakuje im pewności siebie i odpowiedniego know-how, aby podjąć kroki w tym obszarze.

Program obejmuje cztery etapy działania: rozpoczyna się od testu poziomującego rozwój cyfrowy każdej firmy. Na podstawie uzyskanego wyniku, przedsiębiorczynie otrzymują odpowiednio dopasowane rekomendacje i wskazówki dotyczące dalszych kroków. Dzięki temu, każdy biznes może liczyć na spersonalizowane podejście w zakresie rozwoju cyfrowego. W kolejnym etapie, właścicielki firm zyskują dostęp do wybranych usług wspierających ich firmy, takich jak np. sesje doradcze, czy warsztaty i moduły szkoleniowe online pomagające w skutecznej integracji odpowiednich narzędzi cyfrowych.
– Jestem pod ogromnym wrażeniem innowacyjności tej platformy oraz kompleksowości pakietu usług. Co ważne, dostęp do wszystkich narzędzi znajduje się w jednym miejscu. Jako właścicielka małej firmy zamierzam stale korzystać z możliwości platformy – mówi Lucyna Przyborek, właścicielka Perfect Vision – sieci salonów optycznych w Warszawie, która jako jedna z pierwszych przedsiębiorczyń miała okazję przetestować platformę.

– Małe firmy stanowią 97% wszystkich przedsiębiorstw w Polsce. To biznesy, które zazwyczaj prowadzone są lokalnie, jednak każdego dnia borykają się z dużymi wyzwaniami, które utrudniają im codzienne funkcjonowanie i wzrost konkurencyjności. Mastercard od lat angażuje się w działania mające na celu wspieranie małych firm oraz pobudzanie kobiecej przedsiębiorczości – to dwa obszary, które wyróżniają się ogromnym potencjałem, jednak potrzebują dodatkowej siły napędowej, aby rozwinąć skrzydła. Jestem niezwykle dumna, że możemy im w tym pomóc – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Kobiety, które dołączą do programu GO DIGITAL mają możliwość zintegrowania odpowiednich narzędzi cyfrowych z codziennymi operacjami biznesowymi. Wsparcie można znaleźć w kilku obszarach, takich jak finanse, sprzedaż, marketing, HR i well-being, komunikacja, biznes i cyberbezpieczeństwo.

– Oferujemy polskim przedsiębiorczyniom narzędzie, które zapewni im kompleksowe wsparcie cyfrowe. Platforma zawiera ponad 500 różnych porad, rozwiązań, książek i filmów. Jednak najcenniejszym aspektem programu jest szansa na nawiązanie osobistych kontaktów z ekspertami oraz dołączenie do wielu grup wsparcia, co pozwoli przedsiębiorczyniom zbudować wartościowe relacje biznesowe oraz dzielić się osobistymi doświadczeniami i praktykami – mówią Emilia Bartosiewicz-Brożyna i Renata Żukowska z Fundacji LBC, liderki projektu i platformy GO DIGITAL.

– Wspieranie przedsiębiorczości w Polsce jest nadrzędnym celem naszej działalności. W ramach programu GO DIGITAL przygotowaliśmy test poziomujący rozwój cyfrowy firm. Jest on podstawowym elementem funkcjonowania platformy. Cieszymy się, że mogliśmy zaangażować się w tę współpracę – mówi Eliza Kruczkowska, Dyrektor ds. rozwoju innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju.
Mastercard Strive to globalna inicjatywa Mastercard Center for Inclusive Growth i Caribou Digital, której celem jest wspieranie małych firm na całym świecie w rozwoju i budowaniu odporności w gospodarce cyfrowej.

Program GO DIGITAL jest prowadzony przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive oraz lokalnych partnerów: 180heartbeats w zakresie koncepcji kreatywnej i technicznej oraz Polski Fundusz Rozwoju (PFR) w zakresie metodycznym.