Polski oddział firmy MasterCard ogłasza dwuletni Program Rozwoju Handlu Elektronicznego. W 2015 roku firma przeznaczy 4 mln zł na wsparcie rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw z polskiej branży e-commerce.

Program skierowany jest do wszystkich polskich sklepów internetowych, udostępniających klientom płatności kartami płatniczymi i globalną platformę płatności MasterPass. Każdy sklep, który spełni warunki uczestnictwa w programie, otrzyma wsparcie finansowe w wysokości 0,6% wartości zgłoszonych transakcji krajowych, dokonanych za pomocą produktów MasterCard. Brane pod uwagę będą wszystkie płatności realizowane kartami kredytowymi, debetowymi lub przedpłaconymi z logo MasterCard lub Maestro, zarówno bezpośrednio, jak i z wykorzystaniem portfeli MasterPass. Sklepy online, chcące skorzystać ze wsparcia MasterCard, powinny zgłaszać się do Programu za pośrednictwem swoich dostawców usług płatności w sieci (tzw. PSP).

Głównym celem Programu Rozwoju Handlu Elektronicznego MasterCard jest wsparcie rozwoju polskiego handlu internetowego, poprzez popularyzację płatności kartowych. W krajach Europy Zachodniej karty kredytowe i debetowe są najczęściej stosowaną metodą płatności za zakupy w internecie[1] (we Francji na tą metodę wskazuje 76% internautów, w Hiszpanii 67%, w Wielkiej Brytanii 61%, a w Niemczech 43%), podczas gdy w Polsce wciąż jedną z najpopularniejszych metod jest gotówkowa płatność za pobraniem (57%). Polski rynek e-commerce zatem, z udziałem kart w płatnościach za e-zakupy na poziomie 7%, wciąż wykazuje ogromny potencjał wzrostu.

 

[1] Raport WorldPay, 2012