Odłóż telefon i zacznij rozmawiać – to motyw przewodni najnowszej akcji MasterCard i trzech warszawskich restauracji. Ich goście będą zachęcani do skorzystania z MasterCard Capsule – urządzenia, dzięki któremu zamiast skupiać się na kolejnych powiadomieniach na telefonie, będzie można oddać się przyjemności rozmowy i wspólnego posiłku, zdobywając przy tym nagrody.

Czy można połączyć ideę slow food – niespiesznego celebrowania posiłków, delektowania się smakiem w spokoju i na przekór pędowi życia – z korzystaniem z ułatwień, jakie oferują nowe technologie? MasterCard pokazuje, że tak, stawiając oryginalne wyzwanie bywalcom trzech warszawskich restauracji: AiOLI przy ul. Świętokrzyskiej i MOMU.gastrobar przy pl. Teatralnym (przez cały marzec) oraz AiOLI przy pl. Konstytucji (od 29 lutego do 31 marca).

Założeniem akcji jest, by zachęcać gości restauracji do odkrycia na nowo, jak wyjątkowe mogą być chwile spędzone z bliskimi czy przyjaciółmi na rozmowach nie przerywanych korzystaniem z telefonu. W każdej z restauracji na jednym ze stolików pojawi się specjalne urządzenie – MasterCard Capsule, do którego goście będą mogli włożyć swoje telefony. Gdy kapsuła zostanie zamknięta, automatycznie włączy się licznik odmierzający czas spędzony bez korzystania z urządzeń mobilnych. Im dłużej telefony pozostaną zamknięte w kapsule, tym bardziej wartościowe będą nagrody czekające na uczestników akcji. Telefonu warto będzie natomiast użyć na zakończenie spotkania, regulując rachunek z pomocą mobilnej płatności zbliżeniowej smartfonem wyposażonym w technologię MasterCard, co pozwoli wejść do świata Bezcennych Niespodzianek marki i walczyć o atrakcyjne nagrody.

Z MasterCard Capsule równocześnie korzystać może od dwóch do ośmiu osób. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w akcji zostaną poproszone o umieszczeniu w kapsule swoich telefonów. Urządzenie wyposażone jest w czujniki monitorujące obecność telefonów w kapsule. Zabawę przerywa otwarcie kapsuły. Tym, którzy być może „odwykli” od prowadzenia konwersacji na żywo, z pomocą przyjdą „fiszki” z inspirującymi propozycjami tematów rozmowy z różnych kategorii. Może okazać się, że takie doświadczenie będzie zaskakująco interesujące.

W ramach kampanii wspierającej projekt powstało wideo bazujące na przesłaniu „Odłóż telefon – zacznij rozmawiać”. Spoty będą emitowane w formacie pre-roll na YouTube oraz w mediach społecznościowych. W restauracjach AiOLI i MOMU.gastrobar pojawią się też materiały POS informujące o akcji.

Za realizację akcji odpowiadają agencje działające w ramach grupy Dentsu Aegis Network Polska: Isobar, Carat, Hypermedia – linked by Isobar oraz Amnet.  Za wsparcie PR dla projektu odpowiadają natomiast agencja Solski Burson-Marsteller oraz dział PR i Marketingu Dentsu Aegis Network Polska.