Matras otrzymał tytuł Gwiazda Jakości Obsługi 2014. Firma została wyróżniona tym zaszczytnym tytułem w VII edycji Polskiego Programu Jakość Obsługi. Kluczowym kryterium przyznania tytułu są opinie konsumentów.
Proces certyfikacji do Gwiazd jest wieloetapowy. Kluczowym elementem, na którym opiera się certyfikacja, są opinie konsumentów. Przez cały rok oceniali oni przeszło 42.000 firm z 200 branż. Oprócz oceny jakości obsługi, dla każdej marki badano także prawdopodobieństwo rekomendacji marki na 2014 rok oraz poziom lojalności klientów. Firmy, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów otrzymują prestiżowy tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi 2014. Matras należy zatem do przedsiębiorstw należących do grona najprzyjaźniejszych firm w Polsce, wyróżniających się wysokim wskaźnikiem CSI (Customer Satisfaction Index – satysfakcji konsumentów) zarówno na tle konkurentów, jak i w porównaniu do polskiego wskaźnika satysfakcji konsumentów PCSI (Polish Customer Satisfaction Index). Gwiazdy postrzegane są przez klientów jako wiarygodne i przyjazne firmy, w których zawsze miły i uśmiechnięty personel służy klientom swoją pomocą i wiedzą.
Gwiazda Jakości Obsługi 2014 to już drugi tytuł dotyczący jakości i przyznany Matrasowi w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W 2013 roku Matras otrzymał tytuł „Dobra Marka 2013 – Jakość, Zaufanie, Renoma” w kategorii: sieć księgarni przyznany na podstawie wysokich ocen w badaniach przeprowadzonych na grupie ponad 1000 przedsiębiorstw i osób.