Maxi Zoo Polska rozpoczęło 16 marca swoją pierwszą kampanię 360° pod hasłem „Jeśli chodzi o Twojego pupila: Nie pytaj innych. Zapytaj Maxi Zoo!”. Jej zadaniem jest podkreślenie unikalnych cech firmy, a szczególnie wiedzy i wysokich kompetencji doradców klienta, którzy pracują w sklepach Maxi Zoo w całej Polsce. O znaczeniu tej kampanii opowiada marketing menadżer, Anna Engel i Wojciech Kamiński – dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.
W ostatnich latach, a zwłaszcza od wybuchu pandemii, zwierzęta domowe stały się ważniejsze w życiu ludzi. Wiele osób zabrało psy i koty ze schronisk dla zwierząt do nowego i bezpiecznego domu lub na nowo odkryło miłość do zwierząt. W ten sposób Maxi Zoo zyskało wielu nowych klientów, którzy zwracają się z pytaniami dotyczącymi zwierząt do doradców klientów w sklepach.
Maxi Zoo rozpoczęło swoją działalność w Polsce dziesięć lat temu. Od tego czasu rozrosło się do największej sieci sklepów dla zwierząt, posiadającej obecnie 65 placówek. Firma stawia na kompetencje, ale przy rekrutacjach zwraca również uwagę na stosunek nowych pracowników do zwierząt. Dodatkowo pracownicy przechodzą przez szereg szkoleń, które poszerzają ich wiedzę na tematy związane z opieką nad zwierzętami. Dzięki temu są prawdziwymi doradcami klienta i chętnie pomagają rozwiać wszelkie ich wątpliwości. Dlatego właśnie hasłem pierwszej kampanii 360° prowadzonej przez firmę jest „Jeśli chodzi o Twojego pupila: Nie pytaj innych. Zapytaj Maxi Zoo!”.
– Nasza firma rozwija się bardzo szybko, praktycznie co miesiąc otwierają się nowe sklepy. To ogromne wyzwanie, zarówno od strony logistycznej, jak i w kwestii zatrudnienia. Dodatkowo zależy nam na szerokim poinformowaniu nowych klientów o naszym sposobie działania. O tym, że nie jesteśmy zwykłym sklepem z karmą i przysmakami dla zwierząt, ale że stoi za nami cała filozofia związana z opieką nad zwierzętami. Na przykład przez długi czas zdziwienie budził fakt, że w naszych sklepach nie sprzedaje się zwierząt. Jednak niezmiennie uważamy, że nawet nasze placówki, które mają średnio powierzchnię około 400 m2, nie są w stanie zapewnić żywym stworzeniom odpowiednich warunków. Chcemy również, by nasi klienci wiedzieli, że pracownicy naszych sklepów mają ogromną wiedzę nie tylko na temat odżywiania i akcesoriów dla zwierząt, ale również na tematy behawioralne i chętnie się tymi informacjami dzielą – powiedział Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo.
Nowa kampania: „Jeśli chodzi o Twojego pupila: Nie pytaj innych. Zapytaj Maxi Zoo!”, która rozpoczęła się 16 marca, to pierwsze tak kompleksowe działania reklamowe Maxi Zoo Polska, które pojawią się na wielu nośnikach – w telewizji tradycyjnej i VOD, radiu, OOH (duże bannery), digitalu, SoMe i materiałach POS w sklepach. Kampania kładzie nacisk na budowanie zaufania opiekunów zwierząt do kompetentnych i rzetelnych doradców klientów, podkreśla ich wiedzę i doświadczenie w pracy ze zwierzętami.
– Naszym głównym celem jest poinformowanie nowych klientów, których przy tak szybkim rozwoju sieci przybywa z dnia na dzień, że w Maxi Zoo nie tylko mogą zaopatrzyć się w niezbędne produkty dla swoich pupili, ale także mogą zdobyć niezbędne informacje na temat opieki nad nimi. Nasi pracownicy są prawdziwymi ekspertami z wielu dziedzin, a dzięki temu, że chętnie dzielą się wiedzą, opiekunom zwierząt jest łatwiej robić wszystko, co czyni zwierzęta szczęśliwymi. Chcemy przekazać opiekunom zwierząt by przyszli do naszych sklepów i zostali z nami na dłużej, nie tylko ze względu na asortyment, ale też na wartości, które nas łączą – szacunek dla zwierząt, troskę, chęć niesienia pomocy. Ponieważ każde, nawet najtrudniejsze pytanie, jest mile widziane, stąd hasło kampanii „Nie pytaj innych. Zapytaj Maxi Zoo!” – podkreśliła Anna Engel, marketing menadżer Maxi Zoo Polska. – Nasza kampania 360° zapewni nam dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Jest to jednocześnie pierwsza kampania na polskim rynku, która porusza tematykę eksperckości i wiedzy doradców klienta w sklepach dla zwierząt.
Kampania koncertuje się na emocjach, przede wszystkim na zaufaniu i bliskości. Maxi Zoo jest marką, która kojarzy się klientom z troską i kompleksową opieką nad zwierzętami, a także działaniami charytatywnymi na rzecz organizacji prozwierzęcych. Teraz dodatkowo wzmacnia przekaz dotyczący szerokiej wiedzy i umiejętności doradców klienta.