Po raz pierwszy, większość transakcji mobilnych na największych rynkach globalnych jest dokonywana za pośrednictwem smartfonów.
Criteo, firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, opublikowała raport, w którym analizuje zachowania zakupowe użytkowników oraz prezentuje prognozy rozwoju globalnego rynku mCommerce.
Raport pokazuje, że urządzenia mobilne zaczynają dominować w sprzedaży eCommerce, a sprzedawcy, którzy będą potrafili wykorzystać ten trend, odnotują znaczący wzrost liczby transakcji w swoich sklepach online.
Badanie Criteo pokazuje, że handel detaliczny osiągnął punkt krytyczny i marki nie mogą dłużej ignorować platform mobilnych, które są jednym z głównych instrumentów napędzających sprzedaż eCommerce. Podczas gdy rozwój zaawansowanej technologii ułatwił zakupy za pomocą urządzeń mobilnych, marketerzy muszą zmierzyć się z wyzwaniem dotarcia do użytkownika w każdym środowisku procesu zakupowego, zarówno w aplikacjach jak i na stronach mobilnych. Równocześnie powinni rozwijać strategię targetowania na urządzenia mobilne.
Transakcje mobilne dominują w zakupach online
Liczba kupujących, którzy odwiedzają strony sklepów online, przeglądają i nabywają produkty za pomocą desktopów czy urządzeń mobilnych, ciągle wzrasta. Urządzenia mobilne generują wyższy wskaźnik transakcji niż tradycyjne kanały. Sprzedający, którzy odpowiednio zoptymalizowali mobilne doświadczenie zakupowe – zarówno w aplikacji jak i na stronie internetowej dostosowanej pod urządzenia mobilne – prześcigają konkurencję i zwiększają bazę lojalnych klientów.
- W ujęciu rok do roku największy wzrost udziału transakcji mobilnych w sprzedaży eCommerce został odnotowany w Brazylii, Australii i Francji.
- W Polsce udział transakcji mobilnych w handlu eCommerce wyniósł 17% w H1 2016.
W najwyższym kwartylu sprzedawców wskaźnik ten wyniósł 22%. Średnia wartość zamówienia na urządzeniu mobilnym w H1 2016 wyniosła 93 PLN, a 100 PLN na desktopie.
Użytkownicy wybierają smartfony
Smartfony stają się coraz powszechniejszym narzędziem zakupowym, szczególnie w sytuacji gdy nowe funkcjonalności, jak rozpoznawanie linii papilarnych, czynią proces zakupowy szybkim i wygodnym. Dla porównania – liczba transakcji z poziomu tabletu z każdym rokiem maleje. Sprzedawcy powinni wdrożyć strategię marketingową zaprojektowaną wokół mobile, która uwzględnia aplikacje mobilne i mobilne strony internetowe. W ten sposób odpowiedzą na oczekiwania użytkowników smartfonów:
- Po raz pierwszy, większość transakcji mobilnych na największych rynkach globalnych jest dokonywana za pośrednictwem smartfonów
- Japonia, Wielka Brytania oraz Korea Południowa, gdzie większość stron online jest zoptymalizowana pod mobile, odnotowały najwyższy wskaźnik konwersji oraz największy udział mobilnych transakcji w handlu eCommerce.
- W Polsce 66% transakcji mobilnych jest realizowana na smartfonach, a tylko 34% z poziomu tabletów
Zaawansowane aplikacje sprzyjają zakupom
Topowi sprzedawcy tworzą zrozumiałe, intuicyjne oraz użyteczne aplikacje sprzedażowe, które zapewniają konsumentom wygodne zakupy na urządzeniach mobilnych.
Powiadomienia na ekranie startowym, natychmiastowe ładowanie treści, powiadomienia push, dostępność treści offline, personalizacja oraz dostęp do funkcjonalności natywnych sprawiają, że konsumenci otrzymują bogatsze i bardziej angażujące mobilne doświadczenie zakupowe:
- W Q2 2016, sprzedawcy z zaawansowaną aplikacją mobilną odnotowali, że ponad 54% transakcji na urządzeniach przenośnych zostało zrealizowanych za pomocą aplikacji mobilnych, co stanowi wzrost w porównaniu z 2015 rokiem, kiedy wskaźnik ten wynosił 47%.
- Aplikacje mobilne generują znacznie więcej transakcji niż inne kanały sprzedaży online oraz osiągają konwersję ponad trzykrotnie wyższą wśród konsumentów niż mobilne strony internetowe.
- Po raz pierwszy, aplikacje mobilne osiągnęły wyższą wartość zamówień niż desktopowe oraz mobilne strony internetowe. Średnia wartość zamówienia w aplikacji mobilnej wynosiła 127 USD, podczas gdy dla desktopów i stron mobilnych było to odpowiednio 100 USD i 91 USD.
- Liderzy sprzedaży za pomocą aplikacji mobilnych uzyskują o 90% wyższą konwersję niż początkujący sprzedawcy.
Pełen raport jest dostępny na stronie H1 2016 State and Mobile Commerce