Meetrics rozpoczyna współpracę z firmą YOC, notowaną na niemieckiej giełdzie Deutsche Börse, oferującą autorskie formaty reklamowe na urządzenia mobilne. Firmy będą współpracować w zakresie pomiarów Viewability reklam.

Współpraca dotyczy pomiarów i weryfikacji Viewability kampanii reklamowych prowadzonych przez YOC. Firma YOC to europejski dostawca technologii reklamy typu programmatic, oferujący unikalne formaty reklamowe na urządzenia mobilne i własną autorską platformę tradingową VIS.X, łączącą wydawców i reklamodawców.

W ramach współpracy Meetrics dostarczy YOC danych dotyczących widoczności reklam, które pomogą zbudować jakościowy produkt reklamowy.

– Widoczność reklam w kampaniach mobilnych, szczególnie na ekranach smartfonów, jest tematem dość złożonym, dlatego weryfikacja przez zewnętrzną firmę jest tutaj szczególnie istotna. Rolą Meetrics w przypadku współpracy z YOC będzie dostarczanie wiarygodnych danych, które pomogą w budowaniu jakościowego produktu reklamowego – mówi Tomasz Piątkowski, Country Manager, Meetrics Polska.

Umowa została podpisana na rok.

– Współpraca z firmą Meetrics jest dla nas ważna, ponieważ dzięki niej możemy dostarczyć klientom potwierdzenie najwyższej jakości naszych usług, pochodzące z niezależnego źródła. Każda kampania reklamowa zrealizowana w YOC ma gwarancję widoczności, reklamy typu Understitial są emitowane z minimalną 70% gwarancją widoczności. Dotychczas mogliśmy przedstawić klientowi dane dotyczące widoczności reklamy z naszego AdServera. Obecnie Meetrics obiektywnie sprawdzi dla nas widoczność reklam i wiarygodność wyświetlających je użytkowników – dodaje Wojciech Nowański, Country Manager YOC Poland.

W swojej ofercie YOC ma formaty reklamowe: YOC Inline Video AD, YOC Understitial Ad oraz YOC Mystery Ad.

Meetrics jest dostawcą rozwiązań do weryfikacji i poprawy widoczności, jakości oraz skuteczności kampanii reklamowych. Firma co kwartał (od 2014 r.) publikuje swoje raporty dotyczące Viewability reklam internetowych w wybranych krajach europejskich. Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę (dla reklam wideo – przez co najmniej 2 sekundy).

YOC to założona w 2001 roku firma łącząca technologię z reklamą mobilną. Jej celem jest tworzenie najlepszych jakościowo kampanii wizerunkowych, przynoszących wartość dla wszystkich stron transakcji. YOC stworzyła autorską platformę reklamy programmatic VIS.X i unikalne formaty reklamowe premium o dużej sile oddziaływania. Z platformą połączeni są uznani wydawcy z wielu krajów, zapewniając jej globalny zasięg.

Firma YOC jest notowana na niemieckiej giełdzie papierów wartościowych (Deutsche Börse, Prime Standard) i ma biura w: Warszawie, Berlinie, Dusseldorfie, Londynie, Madrycie, Amsterdamie i Wiedniu.