Już od połowy kwietnia, Merlin.pl będzie korzystał z nowego magazynu. Obiekt zlokalizowany w Łubnej pod Warszawą, jest niemal 3 razy większy niż dotychczasowy, lepiej przystosowany do  realizacji rosnącej liczby zamówień. Spółka finalizuje także prace nad wdrożeniem nowego systemu informatycznego, wspomagającego obsługę zaawansowanych procesów magazynowych.

Zgodnie z zapowiedziami, Merlin.pl finalizuje właśnie przeprowadzkę do nowego magazynu w Łubnej. Obiekt o powierzchni ponad 13 tys. m kw., usytuowany w ramach nowoczesnego centrum dystrybucyjnego w pobliżu Warszawy, został wynajęty od Panattoni Europe, dewelopera powierzchni przemysłowych.

– Przeprowadzka do większego obiektu była kwestią czasu, gdyż maksymalne możliwości ekspedycji paczek osiągnęliśmy już podczas ostatniego, rekordowego dla nas sezonu świątecznego. Ubiegły rok w Merlin.pl zamknęliśmy ze wzrostem niemal 30 proc. pod względem liczby wysyłanych paczek, a tendencja wzrostowa utrzymuje się również w pierwszym kwartale tego roku – mówi Tomasz Kowalski, prezes zarządu Merlin.pl. Już teraz jesteśmy przygotowani do realizacji rosnącej liczby zamówień, a za chwilę, m.in. dzięki lepszej wydajności pracy magazynu i wdrożeniu nowego systemu informatycznego, będziemy mogli pójść o krok dalej, wprowadzając m.in. jeszcze szybsze terminy wysyłki.

Jak zauważają przedstawiciele Panattoni, dynamiczny rozwój rynku e-commerce przekłada się ostatnio na rosnące inwestycje polskich e-sklepów w rozbudowę powierzchni magazynowych, a tym samym rozwój logistyki: – Szacuje się, że wartość polskiego rynku e-commerce w 2015 roku wyniesie 33 mld zł, a jako kraj jesteśmy jednym z najszybciej rosnących rynków sprzedaży internetowej w Europie. Z roku na rok, branża odnotowuje dwucyfrowy, procentowy wzrost obrotów, nie dziwi więc rosnące zainteresowanie tych firm większą, bardziej nowoczesną powierzchnią magazynową – mówi Marek Dobrzycki z Panattoni Europe.

W przypadku Merlin.pl, przeprowadzka do nowoczesnego obiektu jest pierwszym etapem optymalizacji logistyki i zwiększenia wydajności pracy magazynu. Aktualnie, spółka prowadzi również zaawansowane prace nad wdrożeniem systemu WMS, który pozwoli w pełni wykorzystać możliwości nowego obiektu w Łubnej, w szczególności w szczytowych sezonach zakupowych, gdy liczba transakcji wzrasta nawet kilkakrotnie: – Nowy magazyn i nowy system informatyczny to optymalizacja całego procesu logistyki w Merlin.pl. To lepsze wykorzystanie przestrzeni magazynowej i minimalizacja okresu magazynowania towaru, ale i rozbudowa strefy wysyłki, co wiąże się z większą ilością stanowisk do kompletacji paczek. Będziemy w stanie przyspieszyć proces realizacji zamówienia, a jednocześnie zadbać o bardziej skrupulatną weryfikację towaru zarówno po przybyciu do magazynu, jak i w trakcie szykowania paczki – dodaje Marcin Zduńczyk, dyrektor marketingu i sprzedaży w Merlin.pl.

Rosnąca liczba zamówień w Merlin.pl, to również efekt intensywnego rozwoju ogólnopolskiej sieci punktów odbioru. Na przestrzeni ostatniego roku, liczba stref Merlin.pl oferujących własny odbiór paczek, wzrosła aż czterokrotnie. – W pierwszej fazie rozwoju sieci, postawiliśmy na inwestycje w dynamiczną ekspansję, co przyczyniło się do szybkiego wzrostu popularności tej formy odbioru. Według stanu na koniec roku, więcej niż co druga paczka była kierowana do odbioru własnego – mówi Tomasz Kowalski, prezes Merlin.pl.

Kolejny etap rozwoju sieci, to wzmocnienie współpracy z partnerami zewnętrznymi i optymalizacja tej formy odbioru w oparciu o już istniejące lokalizacje, np. w sieci salonów Kolporter.