Badania dla paysafecard dowodzą, że mężczyźni w ciągu roku wydają w internecie około 2.114,91 EUR, podczas gdy kobiety w tym samym czasie 1.331,54 EUR. Zwiększone predyspozycje mężczyzn do zakupów w sieci potwierdzają również badania przeprowadzone przez agencję Gemius Polska. Wynika z nich, że prawie połowa badanych mężczyzn (47%), którzy korzystają z internetu dokonuje zakupów online, a aż 28% z nich deklaruje, że w ciągu roku zwiększy wydatki na zakupy w sieci.

Dodatkowo, według badań paysafecard, miesięczna kwota wydawana przez mężczyzn w internecie wynosi około 173,83 EUR, w porównaniu do 109,44 EUR wydawanych przez kobiety. Najwięcej wydają osoby w przedziale wiekowym 60-69 lat, bo aż 172,79 EUR w ciągu miesiąca.

Respondenci – biorący udział w badaniu przeprowadzonym dla paysafecard – wskazali, że podczas dokonywanych płatności największe znaczenia mają dla nich takie kwestie, jak1:
•    ochrona danych osobowych (86,6%),
•    brak dodatkowych opłat (68%),
•    kontrola wydawanych środków (53,8%),
•    wygoda (53%),
•    szybkość transakcji (52,2%).

Aktualne badania paysafecard wykazały ponadto, że aż 27,4% ankietowanych w wieku od 16 do 69 lat bierze czynny udział w turniejach elektronicznych rozgrywek. Taką aktywność częściej podejmują mężczyźni: 34,3% oraz osoby w wieku 16-29 lat: 37,7% badanych.