Małe polskie firmy często mają znakomity pomysł na biznes. Cechują się też ogromną innowacyjnością. Czasami jednak potrzebują dodatkowej promocji, aby rozpropagować swoje produkty. RTV EURO AGD wspiera takie podmioty, prowadząc z nimi wspólną kampanię na Instagramie, która przebiega pod hasłem „Miesiąc polskich marek”. Do kampanii zostały zaproszone brandy o bardzo różnym profilu – od producentów kosmetyków, kulinariów, rękodzieła aż po dostawców ekologicznych warzyw, m.in. Your Kaya, 4 Szpaki czy Wojna Warzyw.

– Choć jesteśmy liderem rynku elektroniki użytkowej i AGD w naszym kraju, nie wszyscy zdają sobie sprawę, że jesteśmy firmą polską – mówi Katarzyna Zawada, Menedżer ds. Mediów Społecznościowych w RTV EURO AGD. – Zanim staliśmy się dużą, ogólnopolską organizacją, zaczynaliśmy od jednego sklepu w Warszawie. Teraz staramy się wspierać mniejsze firmy, które mają ciekawe pomysły biznesowe, a jednocześnie hołdują bliskim nam wartościom. Z tego względu zaprosiliśmy do wspólnej akcji marki, które cechuje oryginalność, innowacyjność i dbałość o środowisko naturalne.

W maju na profilu instagramowym RTV EURO AGD pojawią się posty promujące sprzęt elektroniczny oferowany przez firmę i produkty takich marek, jak: Your Kaya, Fridge, 4 Szpaki, Sosita, Lune Tea, Slaap, Soyoosh, Wojna Warzyw, Mise, Asfalt Shop.

Najważniejsza jest przedsiębiorczość
Firmy, które będzie można zobaczyć na profilu RTV EURO AGD na Instagramie łączy jedno – założyli je polscy przedsiębiorcy.

– A my bardzo je cenimy – podkreśla Weronika Wachowicz z Zespołu Mediów Społecznościowych RTV EURO AGD. – Bo nie tylko znalazły ciekawą niszę biznesową, dostrzegają specyficzne potrzeby klientów, ale przede wszystkim odznaczają się kreatywnością i innowacyjnością w wymyślaniu sposobów, w jaki potrzeby te mogą zostać zaspokojone. Uważamy, że takie postawy warte są wsparcia.

Liczy się też ekologia i zdrowie
Wiele z firm, które znajdzie swoje miejsce w kampanii RTV EURO AGD „Miesiąc polskich marek” swój biznes oparło na ekologii.

– Tego typu działania znakomicie wpisują się w prowadzoną przez naszą firmę proekologiczną politykę, więc bliski jest nam ich sposób myślenia o odpowiedzialności społecznej – dodaje Weronika Wachowicz. – Przykładem może być Wojna Warzyw, która oferuje pełnowartościowe, spełniające wszelkie wymagania jakościowe warzywa i owoce z dostawą do domu. Ich wygląd może nieco odbiegać od ideału. Ale to nie powód, żeby je wyrzucać, tym bardziej że to krajowy produkt. Warto więc, żeby o tej cennej inicjatywie dowiedziało się jak najwięcej osób, bo jest ona wsparciem dla rodzimych rolników.

Niektóre firmy wspierane przez RTV EURO AGD łączą ekologię z dbaniem o zdrowie. Przykładem może być firma Fridge, tworząca naturalne kosmetyki, które należy przechowywać w lodówce, ponieważ nie zawierają sztucznych środków konserwujących ani szkodliwych substancji. Kosmetyki od Your Kaya z kolei są nie tylko tworzone z naturalnych składników, przechowuje się je także w butelkach zrobionych w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu.

– Chcemy pomóc firmom o jasno sprecyzowanej misji, która związana jest z troską o planetę czy zdrowie, a także markom tworzącym unikatowe, ręcznie robione akcesoria i rękodzieło artystyczne. Mamy nadzieję, że dzięki naszej wspólnej akcji więcej osób zainteresuje się ich wyjątkowym asortymentem – podsumowuje Weronika Wachowicz.

Kampania trwa od 17 maja do 17 czerwca. Koncept kreatywny i realizacja kampanii – zespół RTV EURO AGD. Zdjęcia wykonał Maciej Miłoch/This is Contents.