Wprowadzona przez Starbucks aplikacja Mobile Order and Pay cieszy się coraz większą popularnością. Odpowiada ona już za 10 proc. transakcji wykonywanych w najbardziej ruchliwych placówkach. W szczytowych momentach ten współczynnik sięga nawet 20 procent – infformuje retailnet.pl.

Klienci w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii mogą za pośrednictwem mobilnej aplikacji wybrać najbliższą kawiarnię Starbucks, złożyć zamówienie i od razu za nie zapłacić. Potem wystarczy udać się do wskazanej wcześniej kawiarni i odebrać internetowe zamówienie.

Popularność tego rozwiązania sprawiła jednak, że w kawiarniach, zwłaszcza w godzinach szczytu, tworzą się ogromne kolejki. W rezultacie klienci, którzy wchodzili do lokalu z zamiarem zakupu kawy w tradycyjny sposób, rezygnowali z zakupów na widok długiej kolejki osób oczekujących po odbiór swojego zamówienia. Efekt? Starbucks zanotował w ostatnim kwartale 2016 roku zaledwie 3 proc. wzrost sprzedaży, poniżej oczekiwań rynku.