Za pomocą aplikacji Starbucks CEE można płacić w kawiarniach i doładowywać swoją Kartę Starbucks telefonem, używając płatności PayU. Jest to dodatkowa funkcjonalność programu lojalnościowego i pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, zastosowane w tym segmencie rynku.
Aplikacja Starbucks CEE jest dostępna na telefony z systemem iOS (wersja 7.0 i następne) oraz Android (wersja 4.1 i następne) dla klientów w Polsce i w Czechach. Poza najważniejszą funkcją płatniczą umożliwia także wyszukanie najbliżej znajdującej się kawiarni oraz odbiór i realizację kuponów podarunkowych i wgląd do historii transakcji.
Jak zapłacić w kawiarni?
Aby zapłacić korzystając ze środków zgromadzonych na karcie przedpłaconej nie trzeba mieć jej fizycznie przy sobie w kawiarni. Wystarczy zalogować się do aplikacji i na ekranie płatności nacisnąć symbol karty. Karta odwróci się, a na ekranie telefonu pojawi się kod QR, który należy zeskanować przy kasie.
Jak doładować konto?
Gdy środki na Karcie Starbucks się kończą, saldo zasila się korzystając z płatności mobilnych PayU. W tym celu należy użyć karty płatniczej lub zalogować się do swojego konta PayU i skorzystać z jednej z zapisanych w nim ulubionych metod płatności. W przypadku doładowywania z karty płatniczej przy finalizacji transakcji można zaznaczyć zgodę na jej zapisanie i dzięki temu następnym razem płacić wygodniej, bo tylko jednym dotknięciem ekranu telefonu. Taka transakcja jest błyskawicznie realizowana w mniej niż pół sekundy.
Aplikacja Starbucks CEE nie posiada jeszcze wszystkich funkcjonalności swojego pierwowzoru – aplikacji Mobile Order and Pay, która działa w Stanach Zjednoczonych i bije tam rekordy popularności. Dzięki wprowadzeniu wygodnych płatności mobilnych z pewnością spełni jednak swój cel, jakim jest usprawnienie obsługi klientów, a zakupy z użyciem telefonów szybko zyskają duży udział w sprzedaży w sieci kawiarni.