Banki wycofały się z programów moneyback, teraz wprowadzają je e-sklepy. Platforma dla sklepów internetowych Shoper uruchomiła program Shoper Bonus, w którym klienci otrzymują zwrot części wartości zakupów.

Usługę moneyback spopularyzowały banki. Pierwotnie miała ona promować transakcje bezgotówkowe – za płatność kartą w sklepie, punkcie usługowym czy w internecie klient otrzymywał zwrot części, zazwyczaj 1-3 proc. płaconej kwoty. Dla konsumentów była to dobra okazja, żeby podreperować domowy budżet, banki zyskiwały natomiast na opłatach intercharge. Jednak wraz ze spadkiem tych opłat, po kilku latach prześcigania się w ofertach, banki ograniczyły ofertę moneyback lub zupełnie się z niej wycofały.

Dziś swoją szansę na wykorzystanie moneyback dostrzegły e-sklepy. To najatrakcyjniejsza dla klienta metoda lojalizacji – daje wymierne korzyści, a nie uzależnia otrzymania bonusu od następnych zakupów, jak ma to miejsce w przypadku programów rabatowych i zbieraniu punktów lojalnościowych. Program moneyback udostępniła swoim sklepom platforma Shoper.

Klienci sklepów korzystający z aplikacji Shoper Bonus mogą uzyskać zwrot gotówki z transakcji – najczęściej w wysokości 2 lub 3 zł za każde wydane 100 zł. Kwota nalicza się na zarejestrowane w aplikacji konto e-mail. Pieniądze można wypłacić z aplikacji na konto bankowe lub konto PayPal po osiągnięciu poziomu min. 10 zł. Dodatkowo kupujący mogą otrzymać bonusy, np. powiększenie zwrotu po przekroczeniu określonej wartości zakupów oraz oferty specjalne za ponowny zakup w podanym czasie.
– Przejrzysty model zwrotu części kwoty za zakupy to nowa jakość w lojalności, zrywająca z powszechnymi praktykami zbierania punktów wymiennych na z góry określone nagrody. Gotówka to bezdyskusyjnie najlepsza forma nagradzania. Na tyle atrakcyjna dla kupujących, że przekłada się na zwiększenie liczby nowych i powracających klientów oraz większą wartość koszyka. Dodatkowo aplikacja automatyzuje działania remarketingowe oraz poszerza zasięg oferty e-sklepu – podkreśla Michał Szelągowski, Członek Zarządu Starbonus, twórcy aplikacji Shoper Bonus.

Do tej pory do programu przystąpiło 130 sklepów.
– Shoper Bonus to kolejne narzędzie udostępniane naszym sklepom, pomagające zwiększać zyski, rozwijać działalność i uatrakcyjniać doświadczenia zakupowe klientów. Dobrze wiemy, że do sukcesu w e-commerce nie wystarczy założenie sklepu. O klientów trzeba cały czas zabiegać i również na tym polu wspieramy sprzedawców. Bonus w postaci zwrotu części kwoty zwiększa konkurencyjność sklepu, szczególnie w tak gorącym okresie dla sprzedawców jak przedświąteczne przygotowania – komentuje Jacek Zientkiewicz, brand manager platformy Shoper.