Instytut badawczy ABR SESTA uruchomił usługę monitoringu nośników outdoorowych typu billboard oraz ofert witryn sklepowych z wykorzystaniem aplikacji na smartfony TakeTask. Umożliwia ona weryfikację zarówno własnych działań reklamowych, jak i konkurencji.

Dzięki aplikacji TakeTask sieci detaliczne, producenci i agencje reklamowe mogą teraz otrzymać informacje na temat monitorowanych billboardów prezentujących produkty wraz z ceną.Obecnie monitoring obejmuje 24 miasta w Polsce, w tym wszystkie wojewódzkie, oraz 27 sieci detalicznych.Na specjalne życzenie klientów badanie może być przeprowadzone również w sieciach lub miastach, które do tej pory nie znalazły się na liście monitoringu.

W aplikacji TakeTask aktywnych jest ponad 2500 agentów w całej Polsce. Zlecane im  zadania to m.in.wykonanie zdjęcia w placówce, weryfikacja cen, dodatkowych ekspozycji, czy tzw. badanie Tajemniczy Klient. W przypadku monitoringu nośników outdoorowych i witryn sklepowych agenci wykonują miesięcznie 800 zdjęć.

– Dla producentów istotne jest, czy ich oferta produktowa znajduje się na billboardach. Z kolei dla sieci handlowych to sposób na zainteresowanie klienta ich asortymentem. Ważne jest również, jaką strategię w tym zakresie przyjęła konkurencja.Dlatego, korzystając z danych uzyskanych za pomocą aplikacji TakeTask można otrzymać interesujące informacje w szybkim czasie, mówi Marcin Dobek z ABR SESTA.

Zaletą aplikacji TakeTask jest prędkość monitoringu. W tym przypadku zdjęcia billboardów wraz z  ich opisem pojawiają w systemie raportowania on-line, w ciągu 1-2 dni po ich wykonaniu przez agentów TakeTask. Wszystkie dane są łączone i prezentowane w systemie raportowania ABR SESTA. Obecnie klienci, poza otrzymaniem danych z gazetek promocyjnych i ofert sklepów internetowych,otrzymują dostęp do kolejnych źródeł danych, jakimi są billboardy oraz witryny sklepowe.

W przyszłości ABR SESTA zamierza poszerzyć badanie o monitoring billboardów z rynku telekomunikacji, usług bankowych i ubezpieczeniowych. Ponadto w planach jest wykorzystanie aplikacji TakeTask do monitoringu reklam w środkach komunikacji, na przystankach i innych miejscach przeznaczonych na powierzchnię reklamową w przestrzeni miejskiej.