Dzięki systemowi ocen w mytaxi, motywacja do świadczenia usług na najwyższym poziomie jest szczególnie wysoka. Przekonali się o tym taksówkarze mytaxi, którzy aby kontynuować współpracę muszą utrzymać ocenę powyżej 4,5 gwiazdki. Tylko w marcu mytaxi z powodu zbyt niskiej średniej ocen rozwiązało umowę z blisko 30 kierowcami.
Według danych mytaxi,na początku marca ponad 96% kierowców posiadało ocenę wyższą niż 4,5 gwiazdki, na maksymalnie 5 możliwych. Jednocześnie aż 55% z nich otrzymało ocenę powyżej 4,7 gwiazdki.Natomiast niecałe 4% kierowców posiadało ocenę niższą niż 4,5 gwiazdki, co skutkowało rozwiązaniem umowy. System ocen, a także wewnętrzne regulacje mytaxi dotyczące zatrudniania nowych kierowców realnie wpływają na poprawę jakości świadczonych usług na rynku taxi, jak i do poprawy wizerunku samych taksówkarzy.
Twórcy aplikacji, wraz z najlepiej ocenianymi kierowcami, stworzyli krótki poradnik dla taksówkarzy, ze wskazówkami jak otrzymywać wysokie oceny. Na liście znalazły się m.in.:
- Entuzjazm i przyjazne nastawienie do pasażera
- Auto utrzymane w czystości i zakaz palenie papierosów w środku
- Pytanie do pasażera jaką drogą chce jechać
- Niewymuszanie napiwków