Usługa mytaxi w Polsce zadebiutowała pod koniec 2012 roku z flotą stu taksówek w stolicy. Już rok później mytaxi było pierwszą firmą w Polsce, która wprowadziła bezgotówkową płatność za kurs przez aplikację. W ciągu 5 lat na polskim rynku dołączyło niej ponad 4800 licencjonowanych kierowców, którzy z pasażerami mytaxi przejechali ponad 53 mln kilometrów. Polski oddział firmy rozwija się dynamicznie – w samym 2017 roku liczba kursów powiększyła się dwukrotnie.
Oprócz popularyzacji płatności mobilnych za kurs taksówką, mytaxi dostarczyło system do bezgotówkowego rozliczania przejazdów służbowych przez konto firmowe i rozbudowało flotę o 100 nowych Mercedesów Klasy B i 20 Klasy E. Udostępniło również pierwsze w Polsce w pełni elektryczne taksówki, których liczba przekroczyła 40 w Warszawie. Najnowszą innowacją mytaxi było wprowadzenie w stolicy Polski unikalnej na tle europejskim usługi współdzielenia taksówki: mytaxi match.
Dzięki dynamicznemu rozwojowi mytaxi i dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań, w ciągu kilku lat znacznie zmienił się obraz rynku taxi.
– „Jeszcze 5 lat temu w Polsce nie było dobrych narzędzi motywujących kierowców do podnoszenia jakości swoich usług – zaznacza Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce – Pasażerowie nie mogli oszacować kosztów przejazdu, śledzić nadjeżdżającej taksówki, ocenić kierowcy po kursie, ani wygodnie zapłacić bezgotówkowo za przejazd. Obecnie ta forma zapłaty jest ulubioną wśród pasażerów mytaxi – już 80% kursów kończy się płatnością przez aplikację”.
mytaxi zależy na usłudze najwyższej jakości, w której kierowca spełnia wszystkie wymogi dotyczące legalnego wykonywania przewozu osób, ma doświadczenie, zna miasto i posiada wysoką kulturę osobistą. Współpracując wyłącznie z licencjonowanymi taksówkarzami, łączy tradycyjny biznes z nowymi technologiami i zmienia stereotypy dotyczące tego zawodu.
– Wśród kierowców mytaxi jest coraz więcej młodych osób, ale też doświadczonych taksówkarzy, dlatego poziom świadczonych usług wyróżnia się na tle konkurencji – podkreśla Krzysztof Urban – Z mytaxi jeździ również istotna grupa kierowców, którzy usługi taxi świadczą okazjonalnie i łączą ją z innym zawodem, np. kierowca karetki pogotowia czy nauczyciel. Do zawodu taksówkarza przystępują coraz chętniej kobiety, których w mytaxi jeździ już ponad 100. Wśród naszych kierowców działa również grupa „Ratowników mytaxi”, którzy ukończyli kurs Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy i dużo czasu w ruchu miejskim, dlatego są często w stanie nieść pomoc jako pierwsi.
Polska znajduje się obecnie w grupie najszybciej rozwijających się krajów spośród 11-stu państw europejskich, w których dostępne jest mytaxi. W roku 2017 liczba użytkowników mytaxi przekroczyła 11 milionów. Obecnie w Europie 4 taksówki mytaxi zamawiane są w każdej sekundzie. Do europejskiego sukcesu mytaxi w znacznej mierze przyczynił się polski oddział, który odnotował 2,5-krotny wzrost liczby użytkowników i podwojenie liczby kursów w 2017 roku.
Statystyki europejskie dotyczące liczby licencjonowanych taksówek, pokazują jak mocnym rynkiem w Europie jest stolica Polski. Liczba taksówek w Warszawie przekroczyła już 11,5 tysiąca, co pod względem rozmiaru rynku taxi zbliża ją do Madrytu i Paryża. Jest też prawie dwukrotnie większa niż w takich dużych miastach europejskich jak Berlin czy Rzym.
– Dostęp do zawodu taksówkarza w Polsce nie jest ograniczony limitem licencji, uzyskanie uprawnień jest bardzo łatwe, dlatego coraz więcej osób decyduje się na wyrobienie licencji taxi – zauważa Krzysztof Urban – W Warszawie mytaxi jest pierwszym wyborem – mamy tu największą flotę taksówek, dlatego większość kierowców, którzy przystępują do zawodu decyduje się na współpracę z nami. Wszystkim naszym kierowcom oferujemy tygodniowe wypłaty obrotu oraz zwalniamy ich ze stałego abonamentu. Taka forma współpracy przyciąga coraz większą liczbę kierowców: w ubiegłym roku zwiększyliśmy flotę o kolejny tysiąc.
Planem mytaxi na 2018 rok jest udostępnienie usługi w kolejnych miastach w Polsce, między innymi w Łodzi, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu.
mytaxi zostało powołane do życia w czerwcu 2009 roku i jest pierwszą na świecie aplikacją łączącą pasażera z kierowcą taksówki. Aplikacja mytaxi została pobrana ponad 10 milionów razy i posiada flotę 120 000 tysięcy zarejestrowanych kierowców. mytaxi jest dostępne w ponad 70-ciu miastach, w jedenastu krajach Europy i dwóch krajach Ameryki Południowej, co czyni je europejskim liderem wśród aplikacji do zamawiania przewozu. Na sukces mytaxi pracuje ponad 500 pracowników w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Irlandii, Austrii, Polsce, Hiszpanii, Włoszech, Portugalii, Szwecji, Grecji, Rumunii, Peru i Chile. Od września 2014 roku mytaxi jest spółką zależną od Daimler Mobility Services GmbH (część Daimler Group). W lipcu 2016 roku mytaxi ogłosiło połączenie z Hailo, wiodącą aplikacją taxi w Wielkiej Brytanii i Irlandii, co stanowiło ważny krok w zdobyciu pozycji europejskiego lidera. W lutym 2017 roku mytaxi ogłosiło przejęcie Beat (poprzednio Taxibeat), największej aplikacji taxi w Grecji. Wraz z przejęciem Beat, mytaxi po raz pierwszy przeniosło się do Ameryki Południowej i obecnie działa w Peru oraz Chile. W czerwcu 2017 roku mytaxi ogłosiło akwizycję Clever Taxi, popularnej aplikacji taxi w Rumunii.