Rozwój internetu, który jest już nie tylko źródłem wiedzy, ale przede wszystkim kanałem usługowo-sprzedażowym, pociągnął za sobą powstanie urządzeń przenośnych, które
w dzisiejszych czasach sprowadzają się przede wszystkim do smartfonów i tabletów.
Funkcjonalność smartfonów opiera się przede wszystkim na aplikacjach. To one pozwalają na oszczędność czasu, umożliwiając zamówienie jedzenia czy taksówki przy pomocy jednego kliknięcia.
„Rynek aplikacji mobilnych to przyszłość, która nie jest tak odległa i futurystyczna jak nam się wydaje. – podkreśla Stefan Batory, prezes Zarządu iTaxi.pl – Patrząc na wyniki badań przygotowanych przez TNS Polska, to już w przyszłym roku prawie 60 proc. Polaków ogarnie smartfonizajca. Myślę, że urządzenia mobilne w pewnych branżach mogą wyprzeć tradycyjne zachowania. Korzystanie z aplikacji staje się już czymś naturalnym, jak samo to, że mamy przy sobie telefon. Dlatego firmy upatrują w tym przyszłość. Tworzenie „apek” jest nie tylko istotnym elementem portfolio firm informatycznych, ale także poszczególnych brandów, gdzie aplikacja to sposób na biznes. W ciągu kilku lat powstały setki tysięcy aplikacji, lepszych lub gorszych, ale tylko niewielka ilość odniosła sukces. Uważam, że w ciągu nie tyle co lat, a raczej najbliższych kilkunastu miesięcy na rynku pojawi się drugie tyle, ale to właściciele smartfonów zadecydują, które z nich będą im ułatwiać życie.”