Dziesięć nowych restauracji i barów oraz 15 nowych sklepów zostanie uruchomionych za rok w modernizowanej części Terminala A na Lotnisku Chopina w Warszawie. Ich operatorem będzie firma HDS Polska, która chce wprowadzić na lotnisko kilka znanych marek.
Porty Lotnicze zakończyły właśnie postępowania na wybór operatorów powierzchni handlowych i gastronomicznych w modernizowanej obecnie części terminala. Najlepsze oferty w obydwu postępowaniach złożyła firma HDS Polska sp. z o.o., która jest częścią grupy Lagardère Services – potentata na rynku duty free & travel retail. Zgodnie z podpisanymi umowami, będzie ona najemcą lokali handlowych i gastronomicznych przez okres obejmujący 10 lat prowadzenia działalności w lokalach.
Po zakończeniu modernizacji, na początku 2015 r. do dyspozycji pasażerów oddane zostanie prawie 3.000 m2 nowej powierzchni handlowej, na której zaaranżowanych zostanie 15 nowych sklepów.
– Będą wśród nich sklepy z typowym asortymentem duty free, czyli: alkoholem, papierosami i kosmetykami. Dwa sklepy będą prowadzone pod marką Aelia Duty Free, w których asortyment będzie wzbogacony i poszerzony w stosunku do dotychczasowej oferty tych sklepów. Dodatkowo uruchomiony będzie także sklep pod marką Le Connaisseur oferujący wyjątkowy świat drogich i ekskluzywnych alkoholi, cygar wraz z serwisem degustacyjnym – informuje Piotr Nalej, dyrektor Biura Handlowego Lotniska Chopina.
W innych sklepach pojawią się znane ekskluzywne marki, m.in. Victoria’s Secret, Ermenegildo Zegna, Emporio Armani, Salvatore Ferragamo czy Ralph Lauren. W sklepie jubilerskim sieci Jubitom dostępna będzie szeroka oferta zegarków m.in. Tag Heuer, Longines, Rado, Ulysse Nardin czy Carl F. Bucherer. Zupełną nowością będzie lotniskowy salon Samsunga (jeden z nielicznych na świecie) z najnowszą ofertą tej firmy. Pojawi się również duży sklep z ubraniami i zabawkami dla dzieci oraz wyborem słodyczy M&M’s.