Polski Standard Płatności nawiązał współpracę z firmą pożyczkową Wonga.com. Dzięki temu można będzie szybko i wygodnie zapłacić ratę pożyczki za pomocą systemu BLIK podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem firmy.

Brytyjska firma Wonga.com działa od 8 lat i specjalizuje się w udzielaniu pożyczek internetowych. Na polskim rynku pojawiła się w 2012 roku, od początku kierując swoją ofertę do klientów, poszukujących alternatywy dla produktów bankowych. Firma proponuje pożyczki krótkoterminowe oraz ratalne w wysokości do 8 tys. złotych.

Teraz klienci Wonga.com, którzy mogą korzystać z BLIKA, dostali narzędzie, pozwalające na  spłatę zobowiązań w bardzo szybki, wygodny i bezpieczny sposób. Wystarczy, że uruchomią aplikację swojego banku i przekażą przez telefon obsługującemu ich konsultantowi wygenerowany  jednorazowy, sześciocyfrowy kod BLIK. Ten wprowadza go w ramach swoich systemów własnych, po czym płatnik każdorazowo potwierdza transakcję w swoim telefonie. Cały proces można zamknąć w kilkanaście sekund.

Współpraca z Wonga.com inicjuje zupełnie nowy obszar zastosowania BLIKA. To tylko pokazuje jak duży potencjał ma ta metoda dokonywania płatności mobilnych. Wychodzimy naprzeciw użytkownikowi, który chce w szybki i wygodny sposób dokonać spłaty swoich zobowiązań. Jednocześnie gwarantujemy najwyższy standard bezpieczeństwa, bo każda transakcja potwierdzana jest przez użytkownika aplikacji w telefonie, mówi Adam Kokoszkiewicz, Dyrektor Sprzedaży w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.

– Chcemy, żeby cały proces – od wnioskowania o pożyczkę online w Wonga, po jej spłatę – był prosty, transparentny i jak najbardziej przyjazny dla klientów. Z naszych danych wynika, że wszyscy nasi klienci korzystają z telefonów komórkowych. Wiemy, że wielu posługuje się systemem BLIK, dlatego wprowadziliśmy możliwość szybkiej spłaty raty pożyczki za pomocą tego rozwiązania, mówi Marcin Borowiecki, prezes zarządu Wonga w Polsce. – Coraz więcej osób w Polsce korzysta z innowacyjnych i bezpiecznych metod płatności. Wpisujemy się w ten trend i udostępniamy naszym klientom najnowocześniejsze rozwiązania, które ułatwią ich codzienne życie. Już dziś aż 64 proc. klientów Wonga spłaca swoje zobowiązania przed terminem.

W tej chwili z BLIKA korzystają klienci: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (oraz Orange Finanse), PKO Banku Polskiego (oraz Inteligo) i Getin Noble Banku. Aplikacji z aktywowanym BLIKIEM jest obecnie
ponad 2 miliony. Od momentu gdy został uruchomiony dokonano nim ponad 6 milionów transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 162 tysiącach terminali płatniczych, w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych obsługiwanych przez eService, First Data
i PayTel oraz w większości sklepów internetowych za pośrednictwem działających w Polsce agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayU czy First Data. BLIK to także wygodna i bezpieczna wypłata gotówki z większości, bo z około 14,5 tys. bankomatów (w sieci Euronet, Planet Cash oraz banków uczestników) oraz płatności bezpośrednio na numer telefonu w usłudze P2P (w tej chwili w ING Banku Śląskim, Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, mBanku i PKO Banku Polskim).