„Black Friday” – zapoczątkowane w Stanach Zjednoczonych przedświąteczne szaleństwo zakupowe – zyskuje coraz większą popularność w Europie. Najnowsze statystyki agencji consultingowej Salmon przewidują, że 27 listopada, w trakcie tegorocznego „Czarnego Piątku” zakupy online dokonane przez Brytyjczyków osiągną wartość 1 miliarda funtów, czyli o 17,6% więcej w porównaniu do roku ubiegłego.
Popularność „Black Friday” wzrasta również w Polsce. Według danych zebranych przez Google Ad Words, internauci w październiku i listopadzie 2013 wyszukiwali frazy „Czarny Piątek” i „Black Friday” około 30 000 razy, a każdego roku tego dnia coraz więcej polskich sklepów internetowych wprowadza do swojej oferty obniżki cen. W tym roku w „Czarnym Piątku” bierze udział również firma paysafecard, która przygotowała na Facebooku konkurs dla użytkowników – do wygrania są kody na bezpieczne zakupy w Internecie.
„Black Friday”, który narodził się w Stanach Zjednoczonych, co roku organizowany jest w pierwszy piątek po dniu Dziękczynienia. „Święto wyprzedaży” rozpoczyna okres przedświątecznych zakupów. Inicjatywa ta została wdrożona w 2010 roku również w Wielkiej Brytanii i od tego czasu zyskuje stopniową popularność w kolejnych państwach europejskich. W Polsce akcja została zainicjowana przez Apple Store Polska w 2011 roku. Popularyzacja tego trendu zauważalna jest również w sektorze gier komputerowych.
Zakupy internetowe w tym dniu wymagają wzmożonej ostrożności, a często także umiejętności szybkiego dokonywania zapłaty – zwłaszcza w przypadku produktów, które przecenione są w limitowanej liczbie. Metody płatności typu prepaid to doskonałe rozwiązanie dla osób, które planują realizację zakupów w „Czarny Piątek”. Internetowe kupony paysafecard zapewniają klientom przeprowadzenie bezpiecznych transakcji w przypadku zakupu gier, muzyki, filmów, a także podczas realizacji płatności w mediach społecznościowych i rozrywkowych – bez podawania danych osobowych oraz konieczności posiadania konta bankowego i karty kredytowej. Dzięki paysafecard prywatność użytkowników pozostaje całkowicie chroniona.
„Nie dziwi nas coraz większa popularność „Black Friday” w kolejnych państwach Europy. Intensyfikacja tego zjawiska znajduje wyraźne odzwierciedlenie w serwisach oferujących gry komputerowe – każdego roku na stronach internetowych można znaleźć szeroki wachlarz przecenionych produktów. Dokonując zakupów online tego dnia, nie należy zapominać o bezpieczeństwie przeprowadzanych transakcji. Warto mieć pod ręką internetową „gotówkę” paysafecard w postaci 16-sto cyfrowych PINów, które nie wymagają posiadania konta bankowego i karty kredytowej oraz podawania prywatnych danych, dzięki czemu zapewniają użytkownikom najwyższy poziom bezpieczeństwa podczas realizacji przelewów” – mówi Udo Müller, Dyrektor Generalny paysafecard.
Z okazji „Black Friday” firma paysafecard przygotowała dla swoich użytkowników specjalny konkurs na facebookowym profilu, w którym do wygrania są kody paysafecard o nominałach 50 euro. W celu wzięcia udziału w konkursie, wystarczy w dniach 23-26 listopada 2015 udzielić odpowiedzi na pytanie: „Gdzie w „Czarny Piątek” można użyć kodu paysafecard?”. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 27 listopada na Facebooku, a nagrody przesłane zwycięzcom, którzy będą mogli wykorzystać je podczas tegorocznego „Czarnego Piątku”.