Wkrótce obiekty handlowe i lokale usługowe będą mogły wysyłać oferty do klientów oddalonych nawet do 400 metrów. Będzie też można przesyłać większą ilość danych, np. zdjęć. A komunikaty reklamowe będą odpowiadać na indywidualne i zmieniające się potrzeby konsumentów – podaje dlahandlu.pl.
Od dystansu, ważniejsza jednak będzie zwiększona ilość emitowanych danych. Dotychczas, przy użyciu technologii Bluetooth, można było wysyłać, co najwyżej linki do stron internetowych. Wkrótce możliwe stanie się przesyłanie większych plików, np. multimedialnych. Znajdą się wśród nich zdjęcia i filmy wideo. Beacony zaczną też komunikować się między sobą. Wystarczy, że jeden z nich będzie podłączony do Internetu, aby reszta mogła przesyłać dane w swoim obiegu.
Nowa technologia sprawi, że w określonych lokalizacjach otrzymamy tylko takie informacje, które będą relewantne do danej godziny, a także naszego nastroju. Już teraz to się dzieje. Podczas wydarzeń sportowych wysyłane są kontekstowe notyfikacje reklamowe. Dla przykładu, po strzelonej bramce FC Barcelony, kibice otrzymują do wykorzystania rabat na zakup gadżetów swojego klubu.