Firma MasterCard zaprezentowała ranking „Mobile Top App Index”, prezentujący najlepsze mobilne aplikacje zakupowe z 36 krajów Europy. Zestawienie, poza przeglądem samych aplikacji, stanowi również doskonałe źródło wiedzy na temat sposobów wykorzystania technologii mobilnych przez użytkowników w całej Europie.

 

W kompleksowym badaniu wzięto pod uwagę 19 różnych kategorii. Wyłoniono najlepsze aplikacje zakupowe oraz zidentyfikowano najważniejsze trendy w tym sektorze rynku. Dzięki rankingowi udało się poszerzyć wiedzę o zmieniających się zachowaniach, zarówno samych konsumentów jak i firm tworzących aplikacje oraz o ich interakcji ze sprzedawcami. Wyniki wyraźnie wskazują na to, że najlepsze aplikacje zakupowe pochodzą z dwóch głównych europejskich rynków – Wielkiej Brytanii oraz Niemiec. Wśród 19 zwycięskich aplikacji znalazło się 5 propozycji z Wielkiej Brytanii, 5 z Niemiec oraz 2 z Turcji, a także jedna – Nexto Reader – z Polski. Wielka Brytania i Niemcy wyróżniają się nie tylko pod względem jakości aplikacji zakupowych, lecz również jeśli chodzi o ich liczbę. W obydwu krajach dostępnych jest ponad 70 rozwiązań tego typu. Średnia liczba aplikacji zakupowych oferowanych w poszczególnych krajach europejskich wynosi 30.

 

Ranking aplikacji na rok 2015 wg MasterCard

Argos – Wlk. Brytania (Sklepy wielomarkowe)

BlaBlaCar – Francja (Usługi osobiste)

BiTaksi – Turcja (Taxi)

Booking.com Hotel Reservations Worldwide & Hotel Deals – Holandia (Zakwaterowanie)

Conrad – Niemcy (Elektronika i multimedia)

Chocogreets – Szwajcaria (Upominki i niespodzianki)

easyJet – Wlk. Brytania (Bilety lotnicze)

Lieferheld – Niemcy (Posiłki z dostawą do domu)

Mothercare – Wlk. Brytania (Różne)

oBilet – Turcja (Transport)

pamediakopes.gr – Grecja (Urlop)

Parko – Izrael (Parking)

Nexto Reader – Polska (Działalność wydawnicza)

Shpock – Niemcy (Aukcje internetowe i ogłoszenia drobne)

Spotlime – Włochy (Bilety na wydarzenia kulturalne)

Sixt Rent a Car – Niemcy (Samochody i motocykle)

The Body Shop – Wlk. Brytania (Kosmetyki)

Tesco – Wlk. Brytania (Zakupy spożywcze)

Zalando – Niemcy (Ubrania i moda)