Panasonic przedstawił najnowszą ofertę profesjonalnych rozwiązań wizualnych. Wśród zaprezentowanych urządzeń pojawiły się bardzo lekkie projektory laserowe 4K oraz monitory wyświetlające obraz w tej rozdzielczości. Ponadto miejsce miała polska premiera pierwszego projektora oświetleniowego Panasonic – Space Playera oraz najnowszej serii LFE8, czyli podstawowych monitorów LCD stworzonych głównie z myślą o biurach i branży handlowej.

– Chcieliśmy zaprezentować naszym partnerom w Polsce nie tylko najnowsze produkty w obszarze Visual, ale także pokazać kierunek, w jakim Panasonic zmierza jako firma. Już od dłuższego czasu Panasonic pracuje nad rozwijaniem technologii 4K, a jednocześnie cały czas dąży do udoskonalania produktów pod względem konstrukcji oraz zużycia energii. Dzięki temu projektory Panasonic nie tylko zapewniają wysoką jakość, ale też stosunkowo niskie koszty utrzymania – mówi Magdalena Przasnyska, Senior Sales and Marketing Manager
w Panasonic.

W obszarze monitorów premierę miała seria Panasonic LFE8, składająca się z czterech modeli o przekątnych 44, 48, 55 i 65 cali. Urządzenia gwarantują wysoką jakość obrazu Full HD, jasność na poziomie 350 cd/m2 oraz współczynnik kontrastu do 5000:1. Wyróżnia je smukła konstrukcja – cienka ramka o grubości 7,5 mm  oraz głębokość zaledwie 62 mm. Monitory są wyposażone w odtwarzacz USB, dzięki czemu materiały można wyświetlać bezpośrednio z pamięci przenośnej, bez potrzeby wykorzystania zewnętrznego odtwarzacza. Posiadają także dwa wbudowane głośniki 10 W, które pozwalają na wyświetlanie treści z dźwiękiem lub prowadzenie wideokonferencji. Instalacja modeli LFE8 jest możliwa w orientacji poziomej, pionowej bądź w konfiguracji wieloekranowej. Istotną zaletą jest też możliwość sprawnego zarządzania całą siecią monitorów za sprawą oprogramowania Panasonic Multi Monitoring & Control, które pozwala na monitorowanie i sterowanie ponad 2 tys. urządzeń z jednego komputera za pośrednictwem sieci LAN.

– Seria LFE8 należy do podstawowych modeli w ofercie Panasonic i stanowi kompromis pomiędzy wysoką jakością i niezawodnością a atrakcyjną ceną. Dzięki temu znajduje szereg zastosowań zarówno w biurach, jak i w komunikacji marketingowej, np. w sklepach, hotelach czy restauracjach – mówi Maciej Morawski, Sales and Marketing Manager w Panasonic. – Warto też pamiętać, że dla tego typu rozwiązań bardzo ważna jest możliwość zdalnego kontrolowania wielu urządzeń. Takie opcje oferuje oprogramowanie Panasonic, dzięki któremu użytkownicy oszczędzają czas i koszty związane z zarządzaniem systemem Digital Signage,
a ponadto mogą go później elastycznie rozbudowywać – dodaje Maciej Morawski.

Panasonic zaprezentował również pierwszy w swojej ofercie projektor oświetleniowy, czyli hybrydowe rozwiązanie łączące funkcje tradycyjnego reflektora z projektorem wideo. Urządzenie o nazwie Space Player zostało zaprojektowane z myślą o wykorzystaniu w muzeach, restauracjach czy handlu. Z kolei ofertę w obszarze technologii 4K uzupełniły 84- i 98-calowe monitory z serii LQ70, które na rynku dostępne są zarówno w wersji wzmocnionej, jak i w wersji przeznaczonej dla branży Rental & Staging, czyli pozbawionej szyby ochronnej (LQ70L).