Możliwości BI mogą wspomóc firmy z branży retail w stworzeniu zintegrowanej, wielokanałowej sprzedaży, dzięki łączeniu oraz korelowaniu danych na temat klientów, zakupów, towaru oraz łańcucha dostaw.

Systemy BI umożliwiają wgląd w dane na każdym etapie dostawy, niezależnie od tego, w jakim miejscu przechowywane są źródła danych. Kokpit BI, który integruje wszystkie dane dotyczące łańcucha dostaw pozwala organizacjom lepiej zorientować się, gdzie obecnie znajduje się towar i podjąć właściwe strategiczne decyzje. Problemem przestaje być środek transportu, jak również to czy towar w danej chwili jest na przyczepie wozu dostawczego czy też może w centrum dystrybucji. Wysyłany może być z jednego sklepu do drugiego lub dostarczany bezpośrednio do klienta.

– Łańcuch dostaw składa się z wielu ruchomych elementów, jednak jeżeli usprawnimy procesy oraz zapewnimy dokładniejszy wgląd w ich przebieg, to poza szybszym dostarczeniem produktu do potencjalnych klientów zaoszczędzimy również znaczne środki finansowe – informuje Marcin Mazur, dyrektor regionalny na obszar Europy Wschodniej, Grecji oraz Izraela w Qlik.