Wraz z dojrzewaniem rynku handlu detalicznego w Polsce rosną także oczekiwania konsumentów, którzy stają się coraz bardziej wymagający i nastawieni na oryginalne doświadczenia. Dynamiczny rozwój centrów handlowych i rozszerzanie ich kompetencji poza obszary stricte zakupowe wymagają kreatywności w konkurencji o uwagę klienta. Odpowiedzią firm może być sięganie po nieszablonowe pomysły, wykraczające poza standardy rynkowe. W tym celu niezbędna jest odpowiednia przestrzeń do twórczych działań, oparta na zaufaniu zespołów projektowych po stronie zarządcy i właściciela centrum.

Współcześni klienci coraz częściej traktują centra handlowe nie tylko jako destynację zakupową, ale również jako miejsce spotkań, nowoczesnych usług oraz rozrywki – co za tym idzie oczekują nowych wrażeń i niestandardowych działań. To szczególnie istotne, gdy do głosu dochodzą młodsze generacje konsumentów. Dbałość o kreowanie jak najlepszego customer experience ma dziś szczególne znaczenie i wpływa na ich lojalność.

Sięganie po nieszablonowe rozwiązania i wdrażanie unikalnych pomysłów w realizowanych kampaniach marketingowych pozwalają nie tylko na osiąganie założonych celów projektów, ale też wyróżnienie się spośród konkurencji na całym rynku. To z sukcesem udaje się firmie Apsys Polska, zarządzającej 23 centrami handlowymi w Polsce, która stawia na efektywną współpracę zespołów pracujących w centrali firmy oraz w samych centrach. Nie bez powodu w ostatnim czasie Apsys Polska został wybrany drugą firmą wśród organizacji mających największy wpływ na rozwój rynku centrów handlowych w ostatnim dziesięcioleciu. Specjalny plebiscyt został zorganizowany przy okazji jubileuszowej X edycji konkursu PRCH Retail Awards 2019.

– Jesteśmy zaangażowani w życie zarządzanych przez nas centrów. Efektywna współpraca naszych zespołów bazuje na zaangażowaniu i wzajemnym zaufaniu. Przyświeca nam wspólny cel, aby kampanie marketingowe, eventy, akcje CSR i wszelkie inne realizacje jak najlepiej odpowiadały na potrzeby rynku i współgrały z życiem lokalnej społeczności. Staramy się szukać rozwiązań nieszablonych, które wyznaczają nowe standardy na rodzimym rynku. Wyrazem tego są zdobywane nagrody w prestiżowych konkursach branżowych, takie jak przyznane w ostatnim czasie statuetki PRCH Retail Awards 2019 dla Posnanii i Galerii Katowickiej – mówi Agnieszka Tomczak-Tuzińska, Dyrektor Marketingu w Apsys Polska.

Niestandardowe konwencje potrafią nie tylko zaskoczyć pomysłem, ale też swoimi efektami. Tak stało się przy okazji kampanii „Katowice Fashion Week – City Edition” Galerii Katowickiej, za którą centrum otrzymało srebrną nagrodę PRCH w kategorii „Kampania Wizerunkowa”. Unikalne aktywacje realizowane w ramach projektu na tyle zachęciły najemców Galerii, że – po raz pierwszy od czasu wprowadzenia tej cyklicznej kampanii – tak licznie włączyli się w akcję, deklarując ponad 90% poparcie dla kolejnych edycji. Za efektywną współpracę z najemcami i całokształt prowadzonych działań we wszystkich aspektach biznesowych Galeria okazała się także bezkonkurencyjna w kategorii „Centrum Handlowe Roku – Best Performance”, w której otrzymała złotą statuetkę.
Osiąganie doskonałych wyników (best performance) nie jest jednak możliwe bez szczególnej dbałości o jakość obsługi klienta, który stoi na czele wszystkich wdrażanych projektów. Niezwykle ważne jest poznanie jego potrzeb – prawidłowy insight konsumencki pozwala na osiągnięcie założonych celów i wygenerowanie zaangażowania u grupy docelowej. Wyzwaniem jest przełożenie tej wiedzy na efektywną komunikację, w ramach której można wykorzystać dorobek nowych technologii i różnorodne kanały dotarcia. Te składowe zadecydowały o sukcesie Posnanii, która za swoje kampanie zdobyła dwie srebrne statuetki PRCH w kategoriach Kampania Posprzedażowa i Kampania Internetowa.

Ciągły rozwój to dla Apsys sztuka myślenia poza utartymi schematami i odwaga w realizacji nieszablonowych pomysłów. Decyzje związane z wdrożeniem konkretnych kampanii są determinowane przede wszystkim poziomem użyteczności dla konsumenta i elementami innowacyjnymi, tak aby móc zaistnieć w jego świadomości na stałe. Same nagrody stanowią zaś symbol zaangażowania wszystkich stron i napędzają do dalszej pracy nad kreowaniem wysokojakościowych projektów. Gotowość do realizacji ambitnych celów jest potwierdzona wieloletnim doświadczeniem i regularnie osiąganymi sukcesami.