Kampania OOH „Otwarta przestrzeń smaków” zachęca gości Manufaktury w Łodzi do korzystania z ogródków gastronomicznych. Jest dodatkową kreacją, odbiegającą od dotychczasowych, kultowych kampanii, wykorzystujących m.in. motyw wyszywanych liter.
Nowa kampania outdoorowa Manufaktury w Łodzi ma za zadanie podkreślić zabytkowy charakter miejsca i jego korzenie – obiekt działa w XIX-wiecznych murach dawnej fabryki włókienniczej I. Poznańskiego. W kreacji wykorzystano m.in. symbol nie tylko centrum, ale i całej Łodzi – bramę główną do Manufaktury od strony ul. Ogrodowej. – Nasza brama, czy to bezpośrednio, czy na zdjęciach, a nawet w formie piktogramów jest stale wykorzystywana jako symbol i turystyczna ikona Łodzi – tłumaczy Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.

Artystycznemu zdjęciu towarzyszy hasło „Otwarta przestrzeń smaków” – to z kolei komunikat przypominający łodzianom i gościom z regionu, że w Manufakturze działa 40 restauracji – wszystkie lokale na rynku wróciły do pracy po pandemii. Co więcej, restauracje oferują bezpieczne przestrzenie na zewnątrz – w ogródkach gastronomicznych. – Niezwykły widok zabytkowych budynków, szum fontann, wielkomiejski gwar, muzyka na żywo i oczywiście pyszne jedzenie – to wszystko sprawia, że łodzianie i turyści uwielbiają spotykać się na rynku Manufaktury z bliskimi. Teraz, po lockdownie, chcemy przypomnieć im o urokach lata w Manufakturze, a jednocześnie podkreślić, że jest u nas bezpiecznie. Można skorzystać z oferty Manufaktury i miło spędzić czas, ponieważ mamy procedury dotyczące środków ostrożności i stosujemy się do wytycznych Ministerstwa Rozwoju i GIS – wyjaśnia Monika Długosz-Łempicka.

Nowa kampania nie oznacza jednak, że Manufaktura rezygnuje z dotychczasowej komunikacji z wykorzystaniem symboli i nawiązań do tradycji włókienniczej – Aktualna kampania jest dedykowana stricte ofercie restauracyjno-rozrywkowej, stąd zdecydowaliśmy się na odmienną kreację.

Jak mówi ekspertka, marketerzy aktualnie stanęli przed ogromnym wyzwaniem zawodowym: – Znaleźliśmy się w sytuacji, w której musimy się dostosowywać do aktualnej rzeczywistości, a nie jak dotychczas – kreować ją. Wyzwaniem jest nowe spojrzenie i twórcze rozwinięcie dotychczasowej strategii – dodaje Monika Długosz-Łempicka.