Platforma Zalando, na której już ok. 60% ruchu generowane jest z urządzeń mobilnych, została odświeżona.
Nowa wersja aplikacji to m. in. powiększone zdjęcia, dzięki którym klient ma możliwość dokładnego obejrzenia wybranego produktu i nowe sposoby szybkiego przeglądania asortymentu, w tym opcja przewijania produktów z katalogu. Pozwala to dostarczyć użytkownikom w pełni kompleksowe rozwiązanie zarówno na stronie mobilnej, w aplikacji, jak i na urządzeniach stacjonarnych. W aplikacji użytkownicy znajdą również ekskluzywne, dostępne jedynie na smartfonie, materiały, takie jak filmy, lookbooki z możliwością przewijania oraz prezentacje najnowszych trendów. Ułatwienia te nie skupiają się wyłącznie na produktach, ale także na dostarczaniu dodatkowych treści, która wzbogacają zakupową podróż klienta.
Aktualizacja aplikacji dotyczy telefonów zarówno z systemem operacyjnym iOS, jak i Android na wszystkich 15 rynkach i umożliwia nie tylko zakupy, ale także zapoznawanie się z interesującymi treściami w dowolnie wybranym momencie. Aplikacja została opracowana na przestrzeni ostatniego kwartału przez wewnętrzny zespół Zalando.
Aplikacja Mobilna Zalando została wprowadzona na rynek niemiecki w 2012 roku, a na kolejne rynki trafiła w roku 2014. Do dziś ściągnęło ją ponad 14 milionów osób. Dzięki licznemu, liczącemu ponad 1000 pracowników działowi technologicznemu, większość procesów dotyczących aplikacji (w tym te dotyczące płatności, logistyki oraz designu) są koordynowane wewnętrznie, w Zalando.