Na polskim rynku e-commerce pojawiła się nowa platforma sprzedażowa FairSquare, na której sprzedawać można zarówno produkty, jak i usługi.

Model biznesowy FairSquare jest stosunkowo nowy na polskim rynku. Platforma skierowana jest zarówno do sprzedawców produktów, jak też do usługodawców, nie chce jednak powielać modelu platform zakupów grupowych. Jak wyjaśnia w rozmowie z Evigo Bartosz Bodnar, prezes firmy Soft Integrated, która stworzyła platformę FairSquare, jedną z najważniejszych zalet nowego projektu jest szybka rejestracja i łatwość użytkowania.

„Rejestracja konta, będącego sklepem internetowym na platformie FairSquare, trwa niewiele ponad 20 minut i odbywa się w sposób automatyczny, nie trzeba spotykać się z handlowcami ani deklarować co i w jakiej ilości chce się sprzedawać. Każdy oferent może wystawić dowolną ilość ofert w dowolnym momencie” – wyjaśnia Bartosz Bodnar.

FairSquare działa na autorskiej platformie, na serwerach Amazona. Obecnie realizowana jest integracja stanów magazynowych z najpopularniejszymi platformami e-commerce na polskim rynku. Pierwszą z nich ma być platforma IAI. Dzięki temu oferenci będą mogli automatycznie przenosić na platformę swoją bazę produktową, bez konieczności dodawania ręcznie zdjęć i opisów. Z kolei dla usługodawców, FairSquare oferuje bazę zawierającą 10 tysięcy zdjęć, którymi można ilustrować ofertę.

Obecnie z platformy FairSquare korzysta kilkuset oferentów. Rejestracja w serwisie odbywa się za darmo, podobnie jak wystawienie oferty. Platforma pobiera natomiast prowizję do sprzedaży, w wysokości do 14% od ceny brutto. W ramach tej opłaty platforma obsługuje płatności eCardem.