Największa polska sieć franczyzowa, prowadzona przez spółkę Da Grasso, wprowadza zmiany w strategii i modelu biznesowym. Głównym elementem tych działań jest rebranding, centralizacja systemu zakupów, pogłębienie relacji z franczyzobiorcami oraz ujednolicenie działań marketingowych. Zarząd firmy zamierza zamknąć cały proces w przeciągu następnych dwunastu miesięcy.
Podstawowym elementem tych działań jest wprowadzenie Centralnego Systemu Zakupów. Jego implementacja rozpoczęła się trzy lata temu i w przeciągu kilku następnych miesięcy zostanie zakończona. System pozwala franczyzobiorcom na zakup produktów wykorzystywanych przy przygotowaniu potraw, opakowań, elementów wystroju lokali, chemii gospodarczej czy nawet energii. Jednocześnie tworząc grupę zakupową złożoną blisko 200 podmiotów, Da Grasso będzie negocjować niższe ceny oraz stawiać zdecydowanie wyższe wymagania jakościowe u swoich partnerów handlowych. System został wsparty rozwiązaniami informatycznymi, optymalizującymi składanie zamówień. Według szacunków sama optymalizacja procesu zarządzania powierzchnią magazynową i personelem, powinna przynieść ok. 20-proc. obniżenia kosztów franczyzobiorców w skali roku.
Da Grasso planuje uruchomienie systemu składania zamówień przez internet. Klienci nie będę musieli szukać najbliższego lokalu i telefonu, żeby złożyć zlecenie, a jedynie skorzystają z funkcjonującego na stronie formularza. Dodatkowo firma uruchomi możliwość płatności kartą we wszystkich swoich lokalach oraz w dowozie.