Podczas wydarzenia dedykowanego międzynarodowym mediom – Zalando Play Day 2017, przedstawiciele platformy modowej zaprezentowali kluczowe inicjatywy mające na celu rozwinąć strategię Zalando. Jedną z nich jest nowa usługa logistyczna, Zalando Fulfillment Solutions, skierowana do partnerów biznesowych firmy. Rozwiązanie umożliwia dostęp do infrastruktury logistycznej oraz know-how Zalando.

Zalando w swoich działaniach integruje różne podmioty i firmy partnerskie za pośrednictwem platformy cyfrowej. W ramach uzupełnienia oferty dla partnerów, uruchomiono najnowszą funkcję, dzięki której otrzymają oni dostęp do infrastruktury logistycznej i specjalistycznej wiedzy. W ramach tzw. Zalando Fulfillment Solutions realizacja zamówień partnerów odbywa się poprzez sieć dystrybucji i mechanizm Zalando, od ich przyjęcia aż po ewentualny zwrot towarów. Dzięki temu marki mają szansę na szybkie zwiększenie skali swojej działalności do poziomu międzynarodowego, wykorzystując przy tym doświadczenie, wysokie standardy obsługi czy funkcje Zalando, takie jak dostawa tego samego dnia, wykorzystanie geolokalizacji czy zwroty na żądanie. Nowa inicjatywa jest uzupełnieniem usług cyfrowych już oferowanych przez Zalando, takich jak Brand Solutions (rozwiązania dla marek) czy Zalando Media Solutions (rozwiązania digital marketingu).

Zalando to system operacyjny dla świata mody, który oferuje wiele sposobów integrowania różnych podmiotów i zaspokaja ich konkretne potrzeby. Platforma zapewnia nie tylko cyfrowe usługi, takie jak analityka czy reklama, ale od teraz także rozwiązania logistyczne. Tym samym przekształca się w strategię biznesową dla marek i partnerów detalicznych. W ciągu ostatnich sześciu lat udało nam się zbudować dużą sieć logistyczną i zdobyć ogromne doświadczenie w tej dziedzinie. Z tych udogodnień mogą teraz także korzystać partnerzy zewnętrzni – wyjaśnia Jan Bartels, Wiceprezes ds. Produktów Logistycznych w Zalando.

Podczas Zalando Play Day ogłoszono również nowe współprace globalnych producentów z europejską platformą modową. Do Programu Partnerskiego, w którym uczestniczy już ponad 170 marek, takich jak adidas czy Mango, dołączyła firma Nike. Usługa umożliwia partnerom sprzedaż własnego asortymentu klientom Zalando bez konieczności angażowania dodatkowych pośredników. Z kolei do działań w ramach idei „Integrated Commerce” dołączyły cztery berlińskie salony Tommy Hilfiger, dzięki czemu asortyment sklepów stacjonarnych dostosowany jest do formatu cyfrowego i oferowany online klientom Zalando. To pozwala na korzystanie z zaplecza logistycznego platformy i innych zaawansowanych udogodnień, takich jak dostawa tego samego dnia bezpośrednio ze sklepu. Klienci będą mogli także korzystać z asortymentu marki Weekday z grupy H&M, która wkrótce będzie dostępna na Zalando Fashion Store. To już kolejne partnerstwo z międzynarodowym brandem, po niedawnym nawiązaniu współpracy z marką Oysho od Inditex.

Nowe udogodnienia dla partnerów biznesowych są kontynuacją strategii Zalando dążącej do integracji wszystkich podmiotów modowych na jednej platformie oraz do ulepszania bezkosztowego rynku modowego w Europie. Z kolei nowe partnerstwa z globalnymi markami to nie tylko zwiększenie oferty asortymentowej dla klientów, ale także działania łączące ze sobą światy online i offline.