Microsoft poinformował o wprowadzeniu nowego zestawu funkcjonalności do rozwiązania Microsoft Dynamics CRM. Pozwoli on przedsiębiorstwom na oferowanie swoim klientom odpowiednich produktów i usług oraz podejmowanie działań we właściwy sposób i we właściwym czasie, aby utrzymywać z nimi jak najlepsze relacje. Nowa aktualizacja rozwiązania CRM firmy Microsoft planowana jest w drugim kwartale 2014 roku.

Microsoft wprowadził w rozwiązaniu nowe funkcje, które mają usprawnić działania pracowników działu marketingu poprzez umożliwienie im efektywnego tworzenia i zarządzania kampaniami marketingowymi. System pozwala firmom na opiekę nad klientami w sposób spersonalizowany z wykorzystaniem praktycznie dowolnego urządzenia i w dowolnym miejscu, a także wspiera przedsiębiorstwa w skuteczniejszej sprzedaży. Aktualizacja wprowadza również możliwości tzw. social listening do sprzedaży, marketingu i obsługi klienta w obrębie organizacji, pozwalając większej liczbie pracowników na wgląd w działania realizowane przez firmę.

Przedsiębiorcy potrzebują takich rozwiązań, które oferują im wgląd w sytuację rynkową i możliwość dostarczenia klientom unikalnych doświadczeń – powiedział Bob Stutz , corporate vice president, Microsoft Dynamics CRM. – Nowa wersja Microsoft Dynamics CRM upowszechnia social listening, oferuje nowe możliwości marketingowe i umożliwia firmom większe oddziaływanie na klientów oraz zapewnianie im wyjątkowej obsługi. Dzięki nowej wersji istotnie zmieniamy rynek CRM – dodał.

Tajemnicą dobrych relacji z klientami jest umiejętność słuchania. Aby pomóc pracownikom działu sprzedaży, marketingu i obsługi klienta lepiej wsłuchiwać się w potrzeby konsumentów, uzyskać wgląd w ich sytuację i bardziej efektywnie z nimi współpracować we wszystkich kanałach społecznościowych, Microsoft zaprezentował Microsoft Social Listening. Ta nowa usługa oferuje możliwości prowadzenia analiz i wywiadów marketingowych dzięki konwersacji społecznej, w tym pomiaru nastrojów w szerokim zakresie kanałów społecznych. Pozwala to także na śledzenie w czasie rzeczywistym produktu, marki, konkurenta i kampanii realizowanych na całym świecie, aby rzeczywiście zrozumieć swoich klientów i ich działalność w społecznej sieci internetowej.

Microsoft Social Listening będzie dostępny w ramach subskrypcji Microsoft Dynamics CRM Online w planie Professional bez dodatkowych opłat.