Weszło w życie nowe rozporządzenia Ministra Zdrowia dotyczące sprzedaży wysyłkowej produktów leczniczych – informuje dlahandlu.pl. Przepisy regulują przede wszystkim nowe obowiązki informacyjne dla e-aptek. Jakie informacje muszą pojawić się na stronie internetowej apteki?

1. Informacje o właściwym Wojewódzkim Inspektoracie Farmaceutycznym – nazwa organu, adres fizyczny, adres e-mail oraz telefon lub fax. W rozporządzeniu nie zostało precyzyjnie określone gdzie dokładnie na stronie internetowej mają pojawić się dane WIF – może to być zarówno informacja w zakładce Kontakt jak i innej podstronie, do której będzie prowadził link ze stopki.

2. Wyraźny, wspólny logotyp UE, podlinkowany na stronie e-apteki zgłoszonej do WIF, prowadzącej sprzedaż wysyłkową i znajdującej się w wykazie na stronie CSIOZ. Minimalna szerokość logotypu powinna wynosić 90 pikseli.

3. Odesłanie do strony Biuletynu Informacji Publicznej GIF, w którym powinna znaleźć się informacja m.in. o przepisach regulujących sprzedaż wysyłkową w Polsce czy o ryzykach związanych z zakupem produktów leczniczych w internecie.

4. Odesłanie do Krajowego Rejestru Zezwoleń Na Prowadzenie Aptek Ogólnodostępnych, Punktów Aptecznych oraz Rejestru Udzielonych Zgód na Prowadzenie Aptek Szpitalnych i Zakładowych.

5. Informacja dla kupujących, że nie przysługują im przywileje wynikające z ustawy o prawach konsumenta.

E-apteka prowadząca sprzedaż wysyłkową powinna, najlepiej w regulaminie umieszczonym na stronie internetowej lub w trakcie procesu zakupowego, poinformować kupujących, że w przypadku zakupu leków wydawanych bez recepty, nie przysługuje im prawo do ich zwrotu bez podania wyraźnej przyczyny.