Zakupy przez internet nikogo już dziś nie dziwią. Klienci często korzystają z tej formy sprzedaży. Niestety, sklep internetowy, to nie to samo, co prawdziwy sklep. Kupując przez internet traci się możliwość bezpośredniego, natychmiastowego kontaktu ze sprzedawcą, podczas którego można dopytać się o produkt, warunki gwarancji, czy formę dostawy.

Owszem, wiele sklepów umożliwia kontakt za pomocą formularzy kontaktowych, maili, bądź podaje swój nr telefonu. Takie rozwiązania nie są jednak wygodne, wymagają czasu (kontakt mailowy) i często są ignorowane przez kupujących.

Istnieje jednak rozwiązanie, które niweluje część różnic między sklepem rzeczywistym, a internetowym, pozwalając na natychmiastowy, bezpośredni kontakt ze sprzedawcą. Takim rozwiązaniem jest dyskretne okienko rozmowy (live chat), dostępne na każdej podstronie sklepu internetowego. Za pomocą tego okienka klient może w dowolnej chwili zadać pytanie obsłudze sklepu i uzyskać natychmiastową odpowiedź.

Live chat jest rozwiązaniem, które daje korzyści nie tylko klientowi, ale i sprzedawcy. Obsługa sklepu, podczas rozmowy może lepiej zorientować się w preferencjach klienta, określić jego potrzeby i sprzedać bardziej trafny towar, bądź zachęcić do kupna większej ilości produktów.

Rozwiązań typu live chat jest na polskim rynku kilka. Niedawno pojawiła się nowa usługa tego typu – SimpleChat for Web.

Usługa SimpleChat for Web kierowana jest głównie do małych i średnich e-biznesów. Celem wprowadzenia usługi na rynek było dostarczenie najtańszego, oraz w pełni funkcjonalnego rozwiązania typu live chat z myślą o użytkownikach, którym zależy na poprawie komunikacji z klientem, a niekoniecznie chcą płacić za ‘dodatkowe’, często niepotrzebne im funkcje.

Sklepy internetowe posiadają zróżnicowane szaty graficzne. Okienko live chat musi więc być konfigurowalne na tyle, by móc je dopasować do każdego sklepu. SimpleChat for Web posiada rozbudowaną konfigurację wyglądu okienka rozmowy, oraz możliwość zdefiniowania treści wyświetlanych tekstów, np podczas nieobecności konsultanta. Ponadto, w przeciwieństwie do konkurencji, w okienku SimpleChat for Web nie ma dodatkowego brandingu, reklam, ani wyświetlanego logo usługi.