Na zlecenie Procter & Gamble, firma Bilendi przeprowadziła europejskie badanie konsumenckie*, którego celem było zgromadzenie spostrzeżeń respondentów w zakresie codziennych prac domowych. Według pozyskanych danych, najwięcej respondentów z Europy wskazało, że prasowanie (38%) i sprzątanie kuchni (35%) to najbardziej złożone obowiązki domowe, z jakimi musimy się mierzyć. Ankietowani stwierdzili, że prace te są czasochłonne i do ukończenia wymagają podjęcia wielu kroków.

Pranie oceniane jest przez Europejczyków jako zajęcie proste (89%), choć niezbyt przyjemne: blisko połowa uczestników badania zgodziła się, że robienie prania jest nudne i czasochłonne, zaś jedna osoba na trzy przyznała się do znaczącej niechęci do wykonywania tej czynności. Nadal, blisko 40% respondentów nie powierzyłoby tego zadania komukolwiek innemu, a 36% uczestników badania z Polski ma zaufanie w tej kwestii jedynie do partnera.

Co więcej, 90% badanych podczas robienia prania ma różne obawy. Wśród nich można wymienić wątpliwości, czy plamy zostaną skutecznie usunięte (63%), czy kolory pozostaną intensywne (43%), czy też biel dalej będzie nieskazitelna (39%). Polscy respondenci jako główne obawy związane z praniem podają efektywne usuwanie plam (61%) oraz blaknięcie kolorów (51%).
Blisko połowa kobiet i 1/3 mężczyzn skupia swoją uwagę na dbaniu o nieskazitelność bieli, ale jeśli chodzi o czas poświęcany na pranie, to więcej mężczyzn (11%) przyznaje, że zajmowanie się tym zadaniem trwa zbyt długo – tą kwestią przejmuje się jedynie 6% kobiet. Choć większość konsumentów martwi się o to, że plamy nie zejdą w czasie prania, 70% z nich twierdzi, że już wcześniej zetknęło się z tym problemem przy okazji robienia przepierek.

– Wprowadzamy na rynek nową wersję kapsułek Ariel 3 w 1, które zostały otoczone udoskonaloną, szybko rozpuszczającą się folią. Dzięki zastosowaniu nowej technologii, trzy składniki znajdujące się w oddzielnych komorach nie mieszają się do chwili uaktywnienia ich w praniu, aby zapewnić maksymalną moc piorącą – komentuje Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.

Nowowprowadzony produkt marki Ariel to wyjątkowo skoncentrowany detergent, który nie tylko zapewnia doskonałą wydajność nawet w przypadku trudnych plam i zabrudzeń, ale również dzięki ulepszonym składnikom wybielającym, pomaga utrzymać jasny kolor, głęboko oczyszczają tkaniny i usuwa ślady brudu, zapewniając nienaganną czystość. Ariel sprawia, że życie staje się łatwiejsze, a jednocześnie zapewnia doskonałe rezultaty przy minimum wysiłku, co pozwala konsumentom poświęcać czas na to, co naprawdę jest dla nich ważne.
Niemal wszyscy (96%) konsumenci, którzy wypróbowali kapsułki Ariel 3 w 1 twierdzą, że to najprostszy i najprzyjemniejszy sposób na poradzenie sobie z praniem. Według badanych jest to rozwiązanie, dzięki któremu ubrania dalej będą wyglądać jak nowe (78%), kolory pozostaną intensywne (76%), a cały proces będzie przyjemny (92%) i prosty (93%).

Ponadto połowa respondentów korzystających z kapsułek Ariel 3 w 1 przyznaje, że nie musi się już więcej borykać z trudnym dozowaniem detergentu podczas robienia prania. Ponad 2/3 użytkowników kapsułek Ariel 3 w 1 rzadko kiedy miewa jakieś kłopoty w związku z praniem, a są wśród nich też tacy, którzy nigdy ich nie mają.

Badanie potwierdziło, że niechęć do prac domowych nie bierze się z powodu konkretnego zadania, tylko ze sposobu radzenia sobie z nim. Większość osób, które już korzystają z kapsułek Ariel 3 w 1 wskazała to rozwiązanie jako najlepszy wybór podczas rozwiązywania wszystkich problemów związanych z praniem wymienionych na liście. Wśród nich znalazło się dopilnowanie, by ubrania dalej wyglądały jak nowe, zachowanie intensywnych kolorów oraz sprawienie, by cały proces przebiegał łatwo i przyjemnie. Polscy konsumenci doceniają kapsułki do prania przede wszystkim ze względu na łatwość w dozowaniu (62%) oraz minimalizowanie ryzyka rozsypania lub rozlania detergentu (67%).