Skuteczne dotarcie z komunikacją do klienta to największe wyzwanie przed jakim stoją marki. Rozwój technologii sprawia, że tradycyjne narzędzia reklamowe uzupełniają innowacyjne rozwiązania, które pozwalają na precyzyjne targetowanie reklam, łatwiejsze i bardziej efektywne zarządzanie treściami, a także pozwalają lepiej mierzyć wyniki. Jednym z takich narzędzi jest MovarchDS wspierający działanie digital signage.

Wielu osobom digital signage kojarzy się głównie z tym co widzimy: monitorami i ekranami, a w rzeczywistości jest to rozbudowany system pozwalający prowadzić nowatorską komunikację z Odbiorcą komunikatu: klientem czy pracownikiem. Digital signage to zestaw narzędzi, który umożliwia prezentację elektronicznej komunikacji wizualnej w wielu miejscach, na wielu nośnikach, w zautomatyzowany sposób.
Rozwiązanie digital signage można wykorzystywać do komunikacji zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz organizacji. Jest doskonałym narzędziem do porozumiewania się z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi. Całe środowisko digital signage tworzą różnego typu i technologii ekrany oraz system informatyczny, umożliwiający tworzenie i zarządzanie zarówno treścią jak i urządzeniami, zapewniający również wsparcie w analizach i raportowaniu.

Według raportu „Digital Signage – globalna prognoza do 2024 r.” rynek obecnie jest wart 20,8 mld $ i w przeciągu najbliższych pięciu lat wzrośnie do wartości 29,6 mld $, przy wskaźniku CAGR wynoszącym 7,3%. Dynamiczne tempo wzrostu jest spowodowane rosnącym zapotrzebowaniem na oznakowanie kontekstowe oraz zmiany formatów sklepów – z tradycyjnych na tzw. smart stores, które w najbliższej przyszłości będą oferować ogromne możliwości rozwoju.

Przy wdrażaniu digital signage można wykorzystać istniejące już ekrany i monitory. Kluczowy w całym procesie jest system zarządzania. Jednym z najlepiej rozwiniętych i najbardziej dopracowanych jest MovarchDS. To autorskie rozwiązanie stworzone przez Komputronik Biznes, które umożliwia globalne zarządzanie wyświetlaniem żądanych treści. System ten pozwala także zarządzać strumieniem audio oraz wspiera wyświetlanie treści interaktywnych

MovarchDS w praktyce
W pierwszym kwartale 2020r. Komputronik Biznes zakończył pilotażowe wdrożenie systemu MovarchDS w sklepach sieci Selgros. Inżynierowie Komputronik Biznes zaimplementowali rozwiązanie w obiektach w Poznaniu i Warszawie. Dzięki szerokim możliwościom implementacji, system szybko znalazł kolejnych beneficjantów i w trzecim kwartale 2020r. został rozbudowany. Beneficjentami są działy HR oraz marketingu, które mogą wykorzystywać nowoczesne narzędzie do własnych potrzeb. Projekt opierał się na wdrożeniu centralnego systemu zarządzania treścią wizualną w oparciu o dwie składowe: MovarchDS Serwer Pro i MovarchDS Player.

– MovarchDS doskonale sprawdza się jako narzędzie do emisji reklam, prezentacji i treści graficznych, materiałów szkoleniowych, czy rezerwacji salek. Rozbudowany system raportowania daje możliwość zbierania informacji na temat stanu urządzeń oraz czasu użytkowania danego modułu. To innowacyjne narzędzie, które zwiększa efektywność działań komunikacyjnych. Jego największymi zaletami są: możliwość szybkiej zmiany i dostosowania komunikatów oraz treści poprzez centralne zarządzanie wszystkimi nośnikami. Nasze autorskie oprogramowanie doskonale sprawdza się zarówno w komunikacji z klientami, a także z pracownikami wewnątrz organizacji – komentuje Magdalena Matuszak, Starszy Doradca Klienta Kluczowego Komputronik Biznes.

MovarchDS Serwer Pro pozwala na obsługę nieograniczonej liczby fizycznych playerów odpowiada m.in. za: zarządzanie urządzeniami typu player, które są bezpośrednio podłączone do wyświetlaczy, zarządzaniem strukturą playerów, tworzenie szablonów wyświetlania treści i ich harmonogramowanie czasowe. Natomiast MovarchDS Player to aplikacja instalowana na playerach sprzętowych, dedykowana do komunikacji między serwerem a wyświetlaczem oraz odpowiedzialna za poprawne wyświetlanie zadanej treści w odpowiednim czasie i formacie.

– Jako czołowa marka handlu hurtowego w Polsce przywiązujemy ogromną wagę do efektywności działań. Zmieniające się nawyki konsumentów oraz najnowsze trendy wymusiły na nas stopniowe odejście od tradycyjnych form komunikacji i zastąpienie ich innowacyjnym rozwiązaniem. Dzięki wdrożeniu MovarchDS zyskaliśmy łatwy w obsłudze i niezwykle skuteczny system zarządzania treściami. Rozwiązanie wykorzystujemy także w komunikacji wewnętrznej z naszymi pracownikami, którzy bardzo cenią sobie funkcjonalność oprogramowania jest to element wspierający procesy Employer Brandingu – komentuje Bartłomiej Stryczek, Dyrektor IT Transgourmet Polska Sp. z o.o.
Oprócz wdrożenia samego systemu Komputronik Biznes dostarczył także wielkoformatowe wyświetlacze LED (960×2160 mm) do hal sprzedażowych, a także wyświetlacze LFD Iiyama, z obsługą dotyku do części biurowych. Dodatkowo inżynierowie Komputronik Biznes zintegrowali także istniejące już ściany RTV z systemem MovarchDS.

MovarchDS usprawnia pracę firm w różnych aspektach prowadzonej działalności. Doskonale sprawdza się jako wizualizacja danych na monitorach na halach produkcyjnych, gdzie może być wykorzystywany do prezentacji planów produkcyjnych, dokumentacji technicznej, raportów realizacji planów w czasie rzeczywistym czy informowaniu o zagrożeniach i alarmach. MovarchDS jest powszechnie stosowany przez branżę retail jako kanał komunikacji marketingowej i treści kontekstowych. Coraz częściej jest wykorzystywany także do analizy wideo i rozszerzonej rzeczywistości jako tzw. wirtualna przymierzalnia.