Spółka Smart Points, operator pocztowy, a jednocześnie dostawca nowoczesnego rozwiązania typu „last mile” dla firm kurierskich, sieci handlowych, e-sklepów oraz konsumentów dostarczyła aplikację do obsługi przesyłek i zwrotów z platformy Allegro w punktach nadawczo-odbiorczych sieci Kolporter. Dzięki wdrożeniu technologii Smart Points, każdy sklep partnerski bądź sieć handlowa może otrzymać status placówki pocztowej i prowadzić handel przez 7 dni w tygodniu.

Technologia Smart Points to innowacyjne rozwiązanie dla e-logistyki, które integruje konsumenta e-commerce, placówkę sieci detalicznej oraz branżę kurierską. To narzędzie, którego zadaniem jest połączenie i wyeksponowanie potencjału dwóch równoległych światów handlu – online i offline.

Dzięki zastosowaniu technologii Smart Points w ramach współpracy nawiązanej pomiędzy Allegro a Kolporterem, klient będzie mógł nie tylko odebrać lub nadać przesyłkę w punkcie, ale też dokonać zwrotu konsumenckiego. Co ważne, Kolporter nie będzie wymagał wydruku listu przewozowego, a jedynie kodu nadania paczki – obsługa punktu na tej podstawie sama przygotuje dokumenty dla kuriera. Usługa jest dostępna we wszystkich punktach sieci własnej Kolportera. Na terenie całej Polski jest ich już 600. Aktualnie Smart Points prowadzi współpracę z przewoźnikiem FedEx, a za chwilę do portfolia klientów dołączą nowi dostawcy.

– Oferowane przez nas rozwiązanie to wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy kupują w sieci, ale mają sprecyzowane wymagania, jeśli chodzi o miejsce odbioru przesyłki. Oczywiście wybierają te punkty, które są najbliżej ich domu, miejsca pracy czy w najczęściej uczęszczanych lokalizacjach. Sklepy dołączające do sieci punktów nadawczo-odbiorczych (tzw. PUDO), stają się pomostem pomiędzy światem online i offline. Dzięki temu przyciągają do siebie e-klienta, zyskując szansę na dodatkowy przychód ze swojej podstawowej działalności. A ten jest niebagatelny, bo statystyki mówią o 40% prawdopodobieństwie dodatkowego zakupu, którego dokona klient e-commerce podczas odbioru lub nadania swojej przesyłki. Co więcej, obsługa przesyłek przekłada się bezpośrednio na prowizję należną sklepowi za wszelkie operacje przesyłkowe. Dodatkowo, w świetle obowiązujących przepisów, sklepy czy sieci detaliczne, które zdecydują się na wdrożenie technologii Smart Points stają się placówkami pocztowymi, dzięki czemu mogą prowadzić działalność również w niedziele niehandlowe – komentuje Wojciech Kliber, Członek Zarządu Smart Points.

Kolporter korzystał już do tej pory z technologii Smart Points, oferując w swoich punktach usługę odbioru oraz nadawania przesyłek od firm kurierskich. Dzięki poszerzeniu współpracy o obsługę przesyłek Allegro, sieć saloników prasowych może korzystać z jednej aplikacji do obsługi wielu przewoźników, bez konieczności ponoszenia kosztownych inwestycji w sprzęt i wyposażenie. Integracja systemów uspójniła procesy oraz usprawniła i przyspieszyła obsługę przesyłek w punktach własnych Kolportera.

– Technologia Smart Points to istotna wartość dla naszych klientów, ale także osób prowadzących saloniki prasowe. To punkty sprzedaży, w których czas obsługi klienta ma bardzo duże znaczenie. Nowe rozwiązania informatyczne, które wdrażamy w naszej sieci muszą więc przede wszystkim spełniać kryterium łatwiej, Intuicyjnej obsługi, a także zapewniać szybkość realizacji procesów. Technologia Smart Points idealnie spełnia oba te warunki – mówi Robert Szczepaniak, dyrektor marketingu Kolportera.

zdjęcie: dlahandlu.pl